Розробки уроків - Українська мова З клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЧАСТИНИ МОВИ (загальне поняття)

Урок 90. УЖИВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ В ОПИСАХ

Мета: вчити учнів доречно вживати прикметники в описах; збагачувати словниковий запас школярів, розвивати зв'язне мовлення, граматичну пильність, виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Каліграфічна хвилинка

Цц це ця оц

Цвіт цвітуть

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

П. Ситченко

— До чого закликає нас автор вірша?

— Розгадайте шараду.

На неї птах сідає,

Вона його гойдає,

А «г» на «б» змініть —

Звірятком стане вмить. (Гілка — білка)

— Складіть речення з цими словами.

2. Перевірка домашнього завдання (вправа311, с. 129)

3. Словниковий диктант

Електрика, черешня, бензин, фермер, кукурудза, дециметр, комп’ютер, вокзал.

Самоперевірка — з дошки.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

Вправа «Мікрофон»

— Яку частину мови ми вивчаємо?

— Що називає прикметник?

— На які питання відповідають прикметники?

— Якою є роль прикметників у мовленні?

— З якою частиною мови зв’язаний прикметник у реченні?

— На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися вживати різні форми прикметників для складання описів, розвиватимемо своє мовлення, збагачуватимемо словниковий запас.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 130-131)

1) Колективна робота. Вправа 312 (с. 130).

— Розгляньте малюнок. Прочитайте назви перших весняних квітів. Доберіть до них прикметники, які вказують на колір; розмір.

— Складіть текст-опис за змістом малюнка, уживаючи прикметники. Запишіть.

2) Вправа 313 (с. 130).

— Прочитайте текст. Визначте тип тексту.

    —  Порівняйте текст-опис, який ви склали, виконуючи вправу 312, із прочитаним текстом.

    — Які нові слова та сполучення слів вам трапилися в цьому тексті?

— Спишіть. Підкресліть прикметники, якими описані квіти. Доберіть до тексту заголовок.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Творча робота в групах

— Прочитайте текст. До виділених іменників доберіть прикметники. Запишіть текст із дібраними прикметниками.

Приходить весна.

Сонце руйнує кучугури.

Кругом дзвенять краплинки.

Біля будинків кричать горобці.

У лісі пахне бруньками. Дзвенять синиці. Барабанить дятел. Гілки берези стали бронзовими.

Представник кожної групи зачитує вдосконалений текст перед класом. Обирається краща робота.

2. Гра «Назвіть кольори веселки»

— Прочитайте вірш. Знайдіть прикметники. Визначте їх закінчення.

Любить пензлик мій до свята

Собі чубчик фарбувати.

Він у райдугу пірнає,

Кожний колір називає:

Це червоний — жар неначе,

Це — оранжевий гарячий,

Жовтий, як пшениця в полі,

Мов трава — зелений колір,

Голубий, як у краплини,

А наступний колір — синій,

Синій колір, ніби річка,

Фіолетовий, як нічка.

Це цікаво!

Веселка — надзвичайне явище природи, прекрасне і чарівне. А що ж таке веселка?

Це сонячне проміння, яке переломлюється у крапельках дощу. Частіше за все веселка з’являється після затяжних дощів. Усього у веселки сім кольорів, які переходять один в інший. Люди помітили: коли з’являється веселка у небі, будуть переміни у погоді.

3. Гра «Упізнай предмет за його ознакою»

• Густий, дрімучий, старий (ліс).

• Гомінка, квітуча, зелена (весна).

• Смачне, солодке, червонясте (яблуко).

• Яскраве, сліпуче, гаряче (сонце).

• Теплий, тихий, рясний (дощ).

• Дзвінка, весела, мелодійна.(пісня).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

—   Що нового дізналися на уроці?

—   Які нові слова запам’ятали?

—   Під час виконання яких завдань у вас виникали труднощі?

—   Як вчилися їх долати?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 314,с. 130-131.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.