Розробки уроків - Українська мова З клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЧАСТИНИ МОВИ (загальне поняття)

Урок 98. АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНОЇ РОБОТИ. ДІЄСЛОВО ЯК ЧАСТИНА МОВИ

Мета: проаналізувати типові помилки, допущені учнями під час написання диктанту; повторити вивчений матеріал про частини мови; розширити знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово в усному і писемному мовленні; розвивати спостережливість; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати працелюбність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Каліграфічна хвилинка

Хх хв ох хл ха

Хліб хвилинка

Вийшов травень з гаю,

Нивам усміхнувся,

Потім на стежині,

Як хлопчак роззувся.

М. Сингаївський

—  Які слова вжито у переносному значенні?

—  Доберіть перевірне слово до слова стежині.

—  Позначте префікс у слові роззувся. Поясніть його правопис.

2. Аналіз контрольної роботи

Учитель аналізує типові помилки, допущені учнями під час виконання контрольної роботи. Проводить роботу щодо їх усунення.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

—  Наша мова — безмежний океан слів: довгих і коротких, добрих і злих, веселих і сумних. Слова — дорогоцінні кольорові камінці. І мало їх просто назбирати в купу. Треба ще вміти викладати візерунки з них. Щоб розібратися в цій незліченній кількості слів, вчені вирішили згрупувати їх за певними ознаками: виділити слова, які означають назви предметів.

—  Які це слова? (Іменники)

—  На які питання вони відповідають? (Хто? що?)

—  Потім виділити слова — назви ознак.

—  Які це слова? (Прикметники)

—  На які питання вони відповідають? (Який? яка? яке? які?)

—  Після цього виділити слова — назви дій.

—  Які це слова? (Дієслова)

—  На які питання вони відповідають? (Що роблять? що зроблять? що буде робити?)

—  На сьогоднішньому уроці ми розпочинаємо вивчати дієслово.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 140-142)

1) Колективна робота (вправа 336, с. 140).

—  Прочитайте загадку. Випишіть із загадки слова за зразком. Продовжіть речення.

 Колективне заучування правила (с. 141)

— Зробіть звуко-буквений аналіз слова-відгадки.

Спишіть виділене слово, позначте основу, закінчення. Поділіть на склади для переносу.

2) Робота в парі (вправа 337, с. 141).

— Прочитайте текст. Перекажіть.

— Спишіть текст. Підкресліть дієслова в першому й другому абзацах тексту. Поставте до них питання. Покажіть зв’язок слів у реченнях третього абзацу тексту. Поставте питання до виділених дієслів. Доведіть, що вони стоять у початковій формі.

3) Фронтальна робота (вправа 338, с. 142).

— Прочитайте текст. Перекажіть. Спишіть текст. Підкресліть дієслова, поставте до них питання. Поставте підкреслені дієслова в початкову форму.

4) Словникова робота.

Очерет — багаторічна водяна або болотна трав’яниста рослина з високим стеблом і розлогою пірамідальною волоттю.

— Складіть речення зі словом очерет.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Списування

— Прочитайте і запишіть вірш. Підкресліть дієслова. Поставте до них питання.

Недавно ще гула метелиця,

Іще лежить в низинах сніг,

А вже барвінку листя стелиться

Зеленим килимом до ніг.

2. Гра «Упіймай дієслово»

Учитель читає вірш. Учні, почувши дієслово, плещуть у долоні.

ПРОКИДАЙСЯ

Тільки сонце встане

Тихенько до віконця,

Ти підстав свою долоньку

Під промінчик ніжний сонця.

Прибери мерщій в кімнатці,

Й чистим, вмитим, за сніданком

Привітайся до матусі:

— Рідна, з добрим ранком!

Потім радісним, привітним

Поспішай до трав, до квітів,

А щоб день минув немарно —

З усіма поводься гарно.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яку частину мови почали вивчати?

— Що називає дієслово?

— На які питання відповідає?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 339, с. 142.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.