Розробки уроків - Українська мова З клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

УРОКИ ПОВТОРЕННЯ

Урок 116. АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНИХ РОБІТ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ТЕКСТ, РЕЧЕННЯ

Мета: проаналізувати помилки, допущені у перевірній роботі; повторити й узагальнити знання учнів про текст, речення; розвивати мислення, мовлення, пам'ять; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додаток нас. 110)

III. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повторення вивченого про текст

1) Робота за таблицею.

Текст

Речення, зв’язані за змістом

Розповідь

Опис

Міркування

Що відбулося?

Який?

Чому?

— Визначте типи текстів.

а) Лисиця — хижий звір. Вона дуже хитра. Поїдає красуня мишей, зайців. Люблю розглядати джерельце. Вода прозора. Дно застелене блакиттю неба.

У синій глибині бачу віття сокорини.

б) Зійшло сонечко. П’є росу з трав. Дзвінко щебечуть пташки. У лісі кує зозуля. Настає новий день.

в) Лелеки — корисні птахи. Вони живляться жабами, ящірками, гадюками, частково рибою. Охоче поїдають шкідливих комах. Не минають нагоди, аби схопити мишу чи пацюка.

Цікаво знати!

Слово лелека прийшло до нас з татарської мови. Люди в цьому слові прагнули відтворити звуки, які видають птахи.

Назви бусол, боцян, бузько прийшли до нас із польської і словацької мов. Там ця назва утворена від слова, що означає «тупати», «дибати».

Чорногузом здавна птаха звуть українці. Ця назва вказує на колір птаха: білі шия й уся передня частина тулуба, але чорний хвіст.

2) Повторення вивченого про будову тексту.

— З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)

— Прочитайте текст.

— Знайдіть зачин. Про що в ньому йдеться?

— Прочитайте основну частину.

— Що виражає кінцівка?

— Запишіть кінцівку.

Наприкінці березня земля вкривається золотими кружальцями мати- й-мачухи. Тільки-но засвітяться у небі зірки — їхні голівки закриваються. У нічній темряві пробиваються листочки, щоб теплим сірим пушком зігріти квіточки. Кажуть, то і є мати. З другого боку листочок гладенький. Як притулиш до лиця — холодний. Ото мачуха. Має ця рослина життєдайну силу — від багатьох недуг людей рятує.

Фізкультхвилинка

3) Робота над деформованим текстом.

— Пронумеруйте речення так, щоб вийшов текст. Доберіть заголовок.

О А восени між шибками клали пучки червоних кетягів.

О Коли починали будувати хату, біля застільного вікна садили калину, як символ надійного життєвого благополуччя і статку.

О Існує давній гарний звичай.

О У найлютіші морози вони живили теплом і красою домівки.

2. Робота за підручником (с. 164-165)

Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою в парах (вправа 394, с. 164).

3. Повторення вивченого про речення

1) Робота за таблицею.

— Наведіть приклади речень, різних за метою висловлювання та інтонацією.

2) Списування.

— Спишіть текст, розбиваючи його на речення. У кінці кожного речення ставте потрібний розділовий знак.

Як хороше в лісі а скільки тут грибів он майнула білка куди вона зникла а ось опускається павучок цікаво куди він мандрує.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що повторювали на сьогоднішньому уроці?

— Які типи текстів згадували?

— Які бувають речення за інтонацією? за метою висловлювання?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 395, с. 164-165.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити