Розробки уроків - Українська мова З клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

УРОКИ ПОВТОРЕННЯ

Урок 117. УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ РОЗПОВІДІ НА ТЕМУ «МОЇ ЛІТНІ КАНІКУЛИ»

Мета: вчити учнів складати письмову розповідь за поданою темою; розвивати мислення, усне й писемне мовлення, фантазію; виховувати культуру оформлення письмових робіт.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

II. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

— Відгадайте загадку.

Маю жовтий вусок,

Золотий колосок.

Буде з мене мука

Й паляниця м’яка. (Пшениця)

— Запишіть речення зі словом-відгадкою.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Відгадайте загадку.

• В небі ластівка летить,

З вітром листя шелестить,

Воду п’є лелека.

Сонце палить. Спека.

Дозріває жито.

Яка пора?.. (Літо)

— Чого ви очікуєте від літа?

— Сьогодні ми складемо розповідь на тему «Мої літні канікули».

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

— Де ви мрієте побувати на канікулах?

— З ким хочете зустрітися?

2. Цікаво знати!

І звідки взялися канікули, і скільки їм років? Слово канікули, можна сказати, зоряного походження. Латинська назва зірки Сіріус із сузір’я Пса — Канікула. Сонце у сузір’ї Пса перебуває з 22 липня по 23 серпня. У цей час у Римі починалася нестерпна спека, і всі школи змушені були переривати заняття. Згодом цей час став постійною узаконеною перервою шкільних занять у різних країнах. Звідси і назва — канікули.

Фізкультхвилинка

По доріжці, по стежині

Червона Шапочка іде.

У своїй малій корзині

Бабусі їстоньки несе.

Поставим кошики на землю,

Вгору руки підіймем,

Трохи ними поплескаем,

Трішки ними потрясем.

Пошукаєм ягідок,

Покладемо в свій роток.

Кошик в руки ми візьмем,

Тихо крадучись, ідем,

Щоб нас вовчик не спіймав,

На обід щоб нас не мав.

3. Слухання й обговорення вірша А. Костецького

Канікули! Канікули! —

співає все навколо.

Канікули, канікули,

канікули у школі!

А що таке «канікули»?

Це — літні дні барвисті,

це час, коли нам ніколи

хоча б на мить присісти,

бо треба мчати босими

наввипередки з вітром,

з густих лісів приносити

горіхів повні відра.

Це час у річці хлюпатись,

підсмажувати спини

і зранку в лузі слухати

тонку струну бджолину...

Це час, коли за друзями

ми скучим — як ніколи,

і нам страшенно схочеться

скоріше знов до школи!..

— Що чекає на дітей під час літніх канікул?

4. Робота за підручником (вправа 396, с. 165)

— Розгляньте малюнки.

— Прочитайте текст у «Зошиті з розвитку зв’язного мовлення». Виконайте завдання.

5. Самостійна робота учнів

6. Обговорення учнівських робіт

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Що вам удалося зробити найкраще?

— Які нові знання ви отримали на уроці?

— З яким настроєм ви завершуєте урок?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.