Розробки уроків - Українська мова З клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

УРОКИ ПОВТОРЕННЯ

Урок 118. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО БУДОВУ СЛОВА

Мета: повторити та закріпити, знання учнів про будову слова; вдосконалювати практичні вміння визначати у слові всі його значущі частини, шляхом постановки проблемних запитань; розвивати мислення, вміння аналізувати, співставляти, робити самостійні висновки; вдосконалити орфографічні навички, зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови, самостійність, старанність, наполегливість, доброзичливість та почуття колективізму.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

1. Слово вчителя

— Сьогодні у нас не просто урок української мови, а урок — засідання мовознавчого клубу 3-го класу «Пізнайко», на якому ми закріпимо вивчене за темою «Будова слова».

2. Вправа «Очікування»

— Що кожен із вас очікує від сьогоднішнього уроку-засідання? (Відповіді учнів.)

— А я, у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки, злагоджено працювати, робити висновки, будете активними співрозмовниками. Вважаю, що глибокі, повні відповіді розкриють питання, які нас зацікавлять.

А наприкінці уроку перевіримо, чи здійснилися наші очікування.

І останнє. Оцінювати ваші відповіді я буду за допомогою фішок. За повну, змістовну відповідь — ціла фішка, якщо відповідь неповна — половина фішки. Ціла фішка становитиме 7 балів. Давайте попрацюємо так, щоб усі отримали тільки високі оцінки.

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Повторення вивчених правил                                                  '

Вправа «Мікрофон»

— Що таке закінчення?

— Для чого воно служить?

— З яких частин складається основа слова?

— Що закладено у корені? (У корені закладено основне значення слова.)

— Чи завжди можна вважати слова спорідненими, якщо корені слів звучать однаково? (Ні. Корені можуть звучати однаково, та слова можуть мати різні значення.)

— Які слова називаються спільнокореневими? (Слова, які мають спільну частину — корінь і однакове значення.)

— Як перевірити ненаголошені [е], [и] в корені? (Щоб знати, яку букву (е чи и) писати в ненаголошеному складі кореня, треба змінити слово або дібрати до нього спільнокореневе так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.)

2. Каліграфічна хвилинка

емл ала бі м'я сн ом зи ово

 Запис деформованого речення

Яскраві, весняне, на землю, посилає сонце, промені. (Весняне сонце посилає на землю яскраві промені.)

— У якому значенні вжито слово посилає? Усно визначте головні члени речення.

3. Завдання для груп

1-ша група. Розбирає за будовою слова яскраві, промені (представники — біля дошки);

2 га і 3-тя групи — до слова весняна добирають снільнокореневі слова і визначають корінь (представники — біля дошки).

Фізкультхвилинка

4. Це цікаво!

— Скільки в нашій мові префіксів? Виявляється, цього ніхто точно не знає. Учені вважають, що близько 50. А в китайській мові префікси відсутні взагалі.

5. Інтерактивна вправа «Голосування ногами»

— Якщо ви почуєте неправильне твердження, тупотіть ніжками.

• Корінь — змінна частина слова.

• Суфікс стоїть після кореня.

• Префікс служить для утворення нових слів.

• Визначити закінчення — це значить дібрати спільнокореневі слова.

• Основа — це слово без закінчення.

• Корінь — спільна частина споріднених слів.

6. Гра «Відгадаймо слова»

• Корінь в слові « відгадай »,

Префікс в слові « запитай »,

Суфікс в слові «нічка»,

Закінчення в — «криничка». (Загадка)

— До якої частини мови воно належить?

— Доберіть спільнокореневе слово, щоб воно належало до прикметників.

• Корінь в слові—«написати».

Префікс — слові «заспівай»,

А закінчення та суфікс

В слові «казка» пошукай. (Записка)

— До якої частини мови воно належить?

— Доберіть спільнокореневе слово-прикметник.

7. Робота за підручником. Тестування (вправа 397, с. 165-166)

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

— Закінчіть речення.

• Ми знаємо...

• Ми вміємо...

— Чи справдилися ваші очікування? Перевіримо це за допомогою «Дерева знань».

— Якщо очікування виправдалися, на «Дереві знань» запаліть жовті ліхтарики, якщо ні — сині ліхтарики.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 398, с. 166.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.