Розробки уроків - Українська мова З клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

УРОКИ ПОВТОРЕННЯ

Урок 119. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ЧАСТИНИ МОВИ

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про частини мови; розвивати комунікативні вміння, пам'ять, логічне мислення; виховувати любов до поезії, всього прекрасного.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Каліграфічна хвилинка

Мм ам мл еньк ця

Маленька праця безділля

Маленька праця краща за велике безділля.

— Як ви розумієте зміст прислів’я?

— Поділіть на склади для переносу слово маленька різними способами.

— Яке слово у прислів’ї є антонімом до слова маленька?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

— Королева-чаклунка запрошує вас до казкового замку. Але для цього ви маєте подолати різні перешкоди. Тому збирайтеся з думками, зосереджуйтесь, озброюйтесь набутими знаннями.

Будемо працювати в групах, за потреби допомагайте одне одному.

Разом зачитаємо девіз заняття: «Один — за всіх, і всі — за одного». Вирушаймо в путь-дорогу!

IV. ПОДОРОЖ ДО КАЗКОВОГО ЗАМКУ

1. Перше випробування

— Нам необхідно пройти через дрімучий ліс. Щоб вибратися з нього, маємо ’ виконати завдання (вправа 399, с. 166; вправа 401, с. 167-168. Тестування)

— Із поданого тексту вірша виписати і згрупувати в три стовпчики: іменники, прикметники, дієслова.

КВІТИ

Під віконцями на сонці

У весняному саду,

У земельку, як в постельку,

Я насіннячко кладу.

Сонце, смійся!

Дощик, лийся!

Линьте, краплі, до землі,

Щоб на грядках у зернятках

Кріпли паростки малі.

Прийде літо, будуть квіти,

Будуть в мене восени

У віночку на голівці

Чорнобривці запашні.

Н. Забіла

— Визначте рід іменників.

Соняшник, природа, соловейко, калина, ніч, весна, батько, дівчина, ряст, хата, небо, пісня, сонце.

Словниковий диктант

Україна, комбайнер, черевики, банкір, кукурудза, прізвище, апетит, пшениця, черешня, ознака, бетон, асфальт, комп’ютер, вогнище, велосипед.

2. Друге випробування

— Молодці! Добре впоралися із першим випробуванням. Без проблем знайшли вихід із дрімучого лісу.

Але що це? Перед нами — лабіринт Баби Яги. Щоб вибратися звідти, необхідно виконати її умови.

Вправа 400, с. 167

— Прочитайте текст. Перекажіть його.

Спишіть текст, визначте тему. Підкресліть прикметники в другому реченні. У передостанньому реченні підкресліть іменники.

— Доберіть прикметники до поданих слів.

Калина (яка?)..., ..., ...

Небо (яке?)... ,..., ...

Річка (яка?)...

Дерева (які?)..., ..., ...

— Яку роль відіграють прикметники у мовленні?

3. Третє випробовування

— Тепер необхідно перепливти човном через річку. Щоб не потрапити у халепу, будьте уважні під час виконання нової вправи. Кожна команда отримала конверт із завданням. Вам необхідно опрацювати вірш Т. Г. Шевченка (1-ша група — «Садок вишневий коло хати...», 2-га група — «Тече вода із-за гаю...»). Випишіть дієслова з тексту.

Вправа 402, с. 168

— Прочитайте текст. Спишіть текст. Підкресліть не з дієсловом. У другому й останньому реченнях підкресліть дієслова. Позначте префікси у виділених словах. Позначте суфікс у підкресленому слові, зробіть аналіз цього слова як частини мови.

— Наш маршрут пролягає через високі гори. Чи подолаєте ви їх?

Запишіть подані речення, розкриваючи дужки. Поясніть написання не з дієсловами.

(Не) здужає Катерина,

Ледве-ледве дише...

(Не) називаю її раєм,

Тії хатиночки у гаї...

(Не) дав мені Бог нічого!..

(Не) дослухав... «Неси, коню!»

І поводи кинув.

Наша дума, наша пісня

(Не) вмре, (ке) поляже...                                                                                      

Творче завдання

— На вас чекає кросворд «Назви прикметник» (див. додаток на с. 116).

— Прочитайте слово у виділеному стовпчику. (Ознака)

— Отже, прикметник виражає ознаку предмета.

4. Четверте випробування

— Тепер нам залишилось подолати чагарник.

Завдання-, утворити словосполучення за допомогою прийменників.

Йти... школи; спочине... сонці; пішла... лісу; вийшла... гай; пишається... водою; летіти... тебе.

Учні зачитують словосполучення.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Нарешті ми потрапили до королівського палацу. Королева вами дуже задоволена, тому що всі перешкоди подолали успішно.

VI. РЕФЛЕКСІЯ

Учні висловлюють свої думки з приводу того, що вони вміють, знають та цінують.      






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.