Розробки уроків - Українська мова З клас II семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЧАСТИНИ МОВИ (загальне поняття)

Урок 72. ВЕЛИКА БУКВА В КЛИЧКАХ ТВАРИН

Мета: формувати в учнів навички правопису з великої букви кличок тварин; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав дзвінок —

Починаємо урок.

Працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти — просто мо-ло-дці!

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (вправа287, с. 122)

— Прочитайте записаний текст.

— Чому ім’я Лесі Українки відоме у світі?

— Де народилася Леся Українка?

— Кого вона любила понад усе?

— Що любила робити поетеса?

2. Вправа «Незакінчене речення»

•   Іменник — це...

•   На питання хто? відповідають...

•   На питання що? відповідають...

•   Власні іменники пишуться...

•   Загальні іменники пишуться...

3. Каліграфічна хвилинка

Гг Гг Гг Гр Гл Гв ог гр іг гв гу

Ніс Гриць пиріг через поріг.

Став на горіх — упав на поріг.

— Запишіть скоромовку.

— Поясніть правопис слова Гриць.

— Виконайте звуко-буквений аналіз цього слова.

— Установіть зв’язок між словами першого речення.

— Назвіть останні звуки у словах пиріг, поріг, став.

— Як вимовляються ці слова в російській мові?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми вправлятимемося у написанні власних іменників, а саме — кличок тварин.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з мовним матеріалом

— Допоможіть тваринам обрати собі кличку.

кіт

Ромашка

коза

Сірко

корова

Зірка

собака

Маркіз

— Складіть кілька речень з утвореними словосполученнями.

— З якої букви пишемо назву тварини?

— З якої букви напишемо кличку тварини?

2. Робота за вправою 256 (с. 105)

— Прочитайте текст.

— Хто поспішав на день народження до крота Крихітки?

— Які перешкоди виникли на їх шляху?

— Хто врятував наших героїв?

— Як утворилися слова — клички тварин?

3. Вибіркове списування із завданням

— Спишіть перший абзац тексту.

— Підкресліть назви тварин однією рискою, а їхні клички — двома.

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за вправою 257 (с. 706)

— Прочитайте текст.

— Про яку сім’ю йдеться у тексті?

— Хто є членами цієї сім’ї?

— Випишіть назви тварин та їх клички.

— Поясніть правопис виділених слів.

— Коли ми пишемо апостроф?

2. Самостійна робота

— Прочитайте речення.

— Доповніть речення власними іменниками.

Я живу в місті...

Біля нашого міста протікає річка...

Мою маму звати ..., а тата—...

Сестричка ... ходить у дитячий садок.

У нас є кішка ... і папуга ...

3. Гра «Не спи — українські прізвища твори»

Зразок: Іван — Іванюк, Іваненко, Іванчук.

Петро —

Степан —

Павло —

4. Розвиток мовлення

— У кого вдома є власна тваринка?

— Яка у неї кличка?

— Чому ви її так назвали?

— Опишіть свою тваринку. Яка вона? За що ви її любите?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Як пишуться назви тварин? Наведіть приклади.

— Як пишуться клички тварин? Наведіть приклади.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 258, с. 106.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.