Розвиток зв’язного мовлення 3 клас - Конспекти уроків - 2016 рік

УРОК 7. Написання привітання, запрошення, інструкції

Мета. Формувати в учнів уміння складати й оформляти письмові запрошення, привітання, інструкції; закріплювати знания про текст, навички вживання звертань; розвивати усне й писемне мовлення; виховувати почуття поваги одне до одного.

Обладнання. Зразки вітальних листівок, запрошень, інструкцій; мовний матеріал.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

домовляймось не шуміти,

на уроці не дрімати,

а старанно працювати.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

— Пригадайте, які свята ми відзначаємо протягом року.

— Чи вітаєте ви з цими святами своїх друзів, рідних, знайомих?

— Як саме?

— У яких випадках ми пишемо запрошення?

— Для чого складають інструкції?

III. Оголошення теми і мети уроку.

— У святкові дні люди запрошують одне одного в гості, щоб поділитися своєю радістю, вітають одне одного листами, листівками, телеграмами. Сьогодні ми будемо вчитися писати вітання, запрошення своїм друзям і родичам.

(Діти розглядають зразки вітальних листівок.)

IV. Робота з мовним матеріалом.

1. Ознайомлення із зразками привітань.

— Прочитайте зразки привітань. Зверніть увагу на їх будову.

Дорогий Петрику!

Щиро вітаю тебе з днем народження! Бажаю міцного здоров’я, відмінних успіхів у навчанні!

Твій друг Юрко

15 жовтня 20..р.

Люба сестричко!

Вітаю тебе з перемогою в пісемному конкурсі.

Радію твоєму успіхові.

Твій брат Василь

17 листопада 20..р.

Дорогі юні друзі!

Бажаю вам успіхів у навчанні! Ростіть міцними й сильними. Любіть свою Батьківщину.

Льотчик-космонавт

Леонід Каденюк

— Чи можете виділити складові частини будь-якого привітання? (Звертання, вітання, побажання, дата, підпис.)

2. Складіть привітання другу чи подрузі (усно).

— Як треба звертатися?

— Як підписуватися?

3. Запис привітання під керівництвом учителя.

— Запам’ятайте: складовими успіху вашого привітання мають стати щирість, доброзичливість, відвертість і лаконічність!

4. Ознайомлення із зразком запрошення.

— Прочитайте зразок запрошення.

Шановний Іване Миколайовичу!

Запрошуємо Вас на шкільний ранок, присвячений вшануванню ветеранів прані. Просимо розповісти нам про своє трудове життя.

Ранок відбудеться 4 листопада о 12 годині в актовому залі школи.

З повагою, учні 3 класу

— А кого б ви хотіли запросити на ранок до своєї школи (свого класу)?

5. Колективне складання запрошення.

6. Каліграфічна хвилинка.

Чого не вчився, того й не вмітиму.

— Як ви розумієте зміст прислів’я?

7. Робота над текстом-інструкцією.

— В які ігри ви полюбляєте гратися?

— Прочитайте текст-інструкцію до гри.

Рибки

Для цієї гри потрібна вудочка, тобто довга мотузка. «Вудочку» одним кінцем прив’язують до загорожі, дерева або спеціально вбитої в центрі майданчика палиці.

Одного із гравців за жеребкуванням обирають «приманкою». Узявшись за вільний кінець мотузки, він старається, не випускаючи мотузки з рук, торкнутися когось із гравців, тобто впіймати «рибку».

Інші учасники намагаються «клюнути приманку» — легенько вдарити того, хто водить, щоб «приманка» його не впіймала. Гравець, упійманий «приманкою», береться за «вудочку» і стає «приманкою», після чого гра продовжується.

— Про що ви дізналися із тексту-інструкції?

— Які рухливі дитячі ігри ви знаєте? До якої можете пояснити правила?

8. Відновлення прислів’їв.

З’єднайте частини прислів’їв.

Хочеш їсти калачі — • • від багатства

Праця — здоров’я, • • у здоровому тілі.

Здоровий дух • • не сиди на печі.

Здоров’я дорожче • • лінь — хвороба.

— Поясніть зміст прислів’їв.

— Чи стосуються вони змісту уроку?

Фізкультхвилинка.

З вами довго ми трудились,

наші спинки притомились.

Дружно пальці позгинали,

кулачки порозминали.

До плечей поставим руки,

колові ми зробим рухи.

Потім ставим руки в боки,

повертілись, мов сороки.

А тоді ще два підскоки

і зробили чіткі кроки.

Вдихнули всі на повні груди —

далі ми навчатись будем.

9. Робота в зошиті (с. 20-22).

Завдання 1. Прочитати діалоги з відомих казок. Знайти і підкреслити в них звертання.

Кізонько моя люба, кізонько моя мила, дідусю, лисичко-сестричко, рибко, журавлику, лисичко.

Завдання 2. Записати слова у формі звертання.

Матусю, бабусю, сестро, брате, дідусю, тату, Світлано Володимирівно, друже, Андрію Васильовичу.

Завдання 3. Розглянути вітальну листівку. За її зразком написати власне привітання з Різдвяними святами близькій людині.

Завдання 4. Пригадати, які відомості є обов’язковими в запрошенні. За наведеною структурною схемою перевірити правильність складеного запрошення. Вписати відомості, яких не вистачає.

Завдання 5. Розглянути малюнок. Прочитати запитання. Скласти за ними інструкцію до гри «Кіт і мишка». Записати.

Кіт і мишка

Діти стають у коло. Одного з учасників вибирають «котиком», другого — «мишкою». Мишка тікає, котик біжить за нею, але його не впускають сплетені дитячі руки.

Котик намагається прошмигнути попід руки дітей і бігає за мишкою. А коли впіймає, веде до середини кола. Тоді вибирають іншу пару. І гра починається знову.

V. Підсумок уроку.

— Які відомості є обов’язковими в запрошенні?

— А в привітанні?

— Навіщо потрібно вміти складати інструкції?

— Послухайте тексти і скажіть, до якого стилю вони належать.

• Вдень почав танути сніг. Капали краплі з дахів. Вночі знову підмерзло. Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану бурульку. Вона зависла з даху. Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками — синім, рожевим, блакитним, жовтим. Красива бурулька, мов райдуга.

(За В. Сухомлинським)

• Водорості — це рослини, що живуть у воді. Тіло водоростей буває у формі кульки, пластини, ниток. Вони не мають справжніх органів: кореня, стебла, листків, квіток, плодів із насінням.

• 1 вересня о 9 годині відбудеться святкова лінійка, присвячена Дню знань. Запрошуються учні, батьки.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити