УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 13. Складання текстів-інструкцій. (Вправи 65-67)

Мета. Формувати уявлення учнів про ознаки стилів мовлення: вчити складати тексти-інструкції; закріплювати знання про текст; збагачувати словниковий запас.

Обладнання. Картки для індивідуального опитування, кросворд.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Перевірка домашнього завдання.

Гра-реклама «У читальному залі».

Учні зачитують абзаци із книг, які читали, рекламуючи таким чином книги своїм однокласникам.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Робота в парах

— Прочитайте. Скажіть, які недоліки є в побудові тексту. Розташуйте абзаци у відповідному порядку: зачин, основна частина, кінцівка.

Ластівка в капелюсі

На землі лежало четверо жовторотих пташенят. Батьки їхні кружляли над своїми дітками і кликали на допомогу.

У нас під стріхою жили ластівки. Аж ось трапилася велика біда. Під час вітру гніздо впало і розбилося.

Василько поклав ластівок у капелюх і прибив під стріхою. Ластівки дуже зраділи і почали годувати пташенят.

Весняний дощ

Настали весняні дні. Одного такого дня Люба пішла до мами у городню бригаду. Іде вона берегом над річкою. Гарно навкруги. Стиха шумлять верби. Співають пташки.

Раптом великі хмари закрили сонце. Стало темно. Блиснула блискавка. Загримів грім. Пішов дощ. Усі раді дощеві. Добре він змочив землю.

Прийшла Люба до мами. Мама висаджувала з парника розсаду капусти та помідорів. Стала дівчинка допомагати їй.

2. Індивідуальне опитування.

Попрацюйте самостійно! Прочитайте текст. Доберіть заголовок. Поділіть на абзаци. Кожен абзац позначте умовним значком — Z.

Негода ніколи не застане зненацька спостережливих знавців рослин, бо рослини вчасно попередять про її наближення. Помітив, шо на траві рано-вранці блищить роса, — сміливо вирушай у похід: дощу не буде. Назустріч ясному погідному дню широко розкриваються віночки польової березки, біленькі непоказні квіточки мокрецю, яскраві жовті нагідки. Та бережись дощу, коли біле латаття, польова березка, мальва, конюшина, кульбаба, фіалка закрили віночки своїх квітів. Никне перед дощем бадилля моркви, а на краєчках листків клена і каштана виділяються крапельки води. Рослини можуть розповісти нам і про погоду на багато місяців наперед: великий урожай горобини — до холодної зими, багато жолудів на дубі — до теплої.

IV. Повідомлення теми і завдань уроку.

— У народі кажуть:

Хочеш бути красивим — грайся!

Хочеш бути щасливим — грайся!

Хочеш бути здоровим — грайся!

— Заплющіть очі і скажіть, які слова, думки викликало у вас слово «гра».

— Які види ігор вам відомі?

— А звідки ви знаєте, як правильно треба грати в гру? (Відомі правила гри.)

— Як по-іншому називають правила гри, ми дізнаємось сьогодні на уроці, адже у нас нове слово: «Інструкція». Ми будемо працювати над текстами, у яких даються поради, роз’яснення (інструкції); як виготовити своїми руками іграшки, як спекти торт, як провести гру. Ви навчитеся самі складати такі поради та інструкції.

V. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

Інформація для вчителя.

Інструкція — це вказівка на порядок і засоби виконання якої-небудь роботи, користування приладами, інструментами.

Призначення інструкцій дуже різне, вони можуть вказувати як користуватися різними приладами, інструментами, як правильно грати в різні ігри, як виготовити власноруч м’яку іграшку чи вив’язати гарний узор.

Каліграфічна хвилинка.

І І іі ін стр ук ці вка івк п ор ад

Інструкція — вказівка, порада, роз’яснення.

1. Попрацюємо разом (вправа 65).

— Прочитайте текст-інструкцію до гри.

— Який заголовок має текст?

— Про шо ви дізналися з тексту-інструкції?

— За зразком вправи складіть інструкцію до гри, зображеної на малюнку на сторінці 35, і запишіть її.

2. Самостійна робота (вправа 66).

— Розгляньте малюнок на с. 35.

— Прочитайте текст-інструкцію про те, як виготовити іграшкового зайчика.

— Чи все вам зрозуміло? Зможете ви за цією інструкцією ВИГОТОВИТИ такого ж зайчика?

— За цим зразком спробуйте самостійно скласти і записати інструкцію щодо виготовлення іншої іграшки з яєчної шкаралупи, пластиліну чи насіння рослин.

Фізкультхвилинка.

3. Вправа-гра.

— Прочитайте подану інструкцію.

Потяг слів

Грають кілька команд — «потягів». Ведучий — «машиніст» називає слово. Гравці-«вагони» утворюють нове слово, змінивши в записаному слові лише одну букву.

Наприклад: сіль — міль — ...; тіло — діло — ...; річ — піч — галка — палка ...

Виграє той, у кого найдовший «потяг» зі слів.

— Пограйте у цю гру з однокласниками.

4. «Смачна» вправа.

— «Приготуйте» обід. Складіть меню.

— Розкажіть, як слід приготувати гречану кашу.

— Усно складіть інструкцію, як потрібно варити український борщ.

— Хто знає, як зварити кисіль? Розкажіть.

VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

1. Вправи для самостійної роботи. (Робочий зошит, с. 14.)

1) З’єднайте пункти інструкції виготовлення персонажів для пальчикового театру з відповідними малюнками.

• Вклади вушка між обома деталями тулуба.

• Із гудзиків, бісеру, клаптиків тканини зроби очі та мордочку.

• Виріж деталі (отримаєш 2 тулуби і 2 вуха).

• Склади тканину навпіл.

• Вибери викрійку та приколи її шпильками до тканини.

2) Напишіть інструкцію-рецепт приготування вінегрету.

2. Поточний бліц-контроль знань. (Картка 13)

VII. Підсумок уроку.

— Розв’яжіть кросворд.

1. Текст, написаний так, щоб про щось, або про когось повідомити.

2. Початок тексту.

3. Зв’язані за змістом речення.

4. Місце, з якого пишеться абзац.

5. Текст, в якому висловлюється власна думка.

6. Яке питання можна поставити до тексту-міркування?

7. Назва тексту.

8. Логічно зв’язані між собою частини тексту.

9. Частина тексту, в якій дається загальне враження про висловлену думку.

10. Питання, що можна поставити до тексту-опису.

VIII. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

С. 35, вправа 67 — скласти і записати інструкцію відомої гри.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.