УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 16. Перевірна робота. Диктант

Мета. Перевірити вміння правильно писати слова на вивчені орфограми та словникові слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.

Хід уроку

І. Організація класу.

II. Диктант.

(Перед написаниям диктанту з'ясувати значення невідомих слів.)

Квітка сонця

На високому стеблі велика квітка. Вона схожа на сонце. І називають цю квітку соняшником.

На небі з’явилася ранкова зірниця. Затремтіли пелюстки. То соняшник жде сходу сонця. Він повертає до нього свою золотаву голівку. Пливе сонечко но високому небу. Соняшник підставляє голівку його золотавому промінню. Зайшло сонце. Схилив і соняшник золоті пелюстки й заснув.

В. Сухомлинський (55 слів)

Вересень

Настала чарівна осіння пора. Найперше про це сигналізує береза. На ній з’являються поодинокі жовті листочки.

Назва місяця пов’язана з вересом. У цей час розпочинається масове цвітіння цієї чудової медоносної рослини. Та не щодня мають змогу вилітати з вуликів крилаті трудівниці. Небо все частіше затягують хмари. Починає сіяти дрібний дощ. У цей час уперше тепло з холодом зустрічаються.

(58 слів)

Пернаті зимівники

Восени майже дві третини пташиного населення відлетіло в теплі краї. Тільки справжні пернаті зимівники гніздяться поблизу людського житла. На околицях селищ і невеликих міст рятуються вони від голоду і холоду.

Зграями збираються ворони, галки і ґави на смітниках у пошуках поживи. Зерносховища приваблюють горлиць. Зграйки горобців метушаться на пустирях. Там вони живляться насінням лободи, будяків у товаристві щиглів, коноплянок, вівсянок.

(62 слова)

Букет польових квітів

Особливе почуття охоплює нас, коли в гарячу літню пору приходимо в поле. Скільки довкола простору, світла! Від обрію до обрію вітер котить золоті хвилі зернових. Десь перегукуються перепілки. Степове повітря сповнене солодкого запаху дозрілого колосся. По обидва боки вузької польової дороги в’ється яскрава жива стрічка з квітів.

(63 слова)

III. Збір зошитів.

IV. Підсумок уроку.

Інформація для вчителя

Оцінювання орфографічних і пунктуаційних умінь.

Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант, який проводиться в 3 класі двічі на кожний семестр.

Обсяги текстів для диктантів: у 3-му класі — 50—70 слів.

Перевіряються вміння: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.

Перевірка здійснюється фронтально за традиційною методикою.

Матеріал для перевірки. Для контрольного диктанту використовується текст відповідно до програмових вимог для кожного класу.

Текст контрольного диктанту мас містити достатню кількість вивчених орфограм. Слід уникати слів, правопис яких ще не вивчено. Якщо без них не обійтися, учитель виписує їх на дошці, звертаючи увагу на кожне під час диктування.

Одиниця контролю: текст, записаний учнем під час диктування.

При оцінюванні диктантів доцільно брати до уваги грамотність, каліграфію (правильність написання букв та їхніх з’єднань) і культуру оформлення письмової роботи: від оцінки за грамотність рекомендуємо віднімати 1-2 бали за помилки в написанні букв і їх з’єднань та недотримання культури оформлення письмової роботи.

Оцінювання грамотності.

• Орфографічні й пунктуаційні помилки вважаються рівноцінними;

• помилка в одному й тому самому слові, яке повторюється в диктанті кілька разів, вважається однією помилкою; помилки на одне правило, але в різних словах, вважаються різними помилками;

• негрубими вважаються такі помилки: повторення тієї самої букви в слові; недописування букви в кінці слова (не за правилом); двічі поспіль написане те саме слово в реченні; дві негрубі прирівнюються до однієї грубої помилки;

• чотири охайні виправлення (неправильне написання на правильне) прирівнюються до однієї помилки;

• орфографічні та пунктуаційні помилки на невивчені правила виправляються, але не враховуються (якщо відповідні слова не були виписані на дошку під час диктанту, а розділові знаки не диктувалися вчителем).

Норми оцінювання грамотності:

Рівень навчальних досягнень учня/учениці

Бали

Кількість помилок

Початковий

1

9 і більше

2

8

3

7

Середній

4

6

5

5

6

4

Достатній

7

3

8

2

9

1

Високий

10

1 негруба помилка або 2-3 виправлення

11

1 виправлення

12

(Лист Міністерства № 1/9-74 від 28.01.2014 щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів)






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.