УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 19. Вироблення умінь інтонувати речення, різні за метою висловлювання. Неокличні та окличні речення. (Вправи 85-87)

Мета. Розширити уявлення про види речень, різних за метою висловлювання; розвивати навички правильного інтонування речень відповідно до мети висловлювання і до розділового знака в кінці.

Обладнання. Завдання для роботи в парах, таблиця «Види речень», малюнки міст.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Перевірка домашнього завдання.

— Прочитайте виразно кожне речення тексту.

— Дайте йому характеристику: яке воно за метою висловлювання, за інтонацією, який розділовий знак потрібно поставити.

2. Складання речень (індивідуальна робота з картками).

— Складіть і запишіть три речення зі словом (школа, ліс, дуб).

— Які розділові знаки поставите у кінці питальних речень?

— Вимовте одне із написаних речень з особливим почуттям.

— Як називається таке речення?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

— Сьогодні на уроці ми пригадаємо, якими бувають речення за метою висловлювання. Потренуємось їх правильно записувати й інтонувати.

IV. Сприймання і осмислення учнями нового матеріалу.

1. Інтонування речень.

Вчитель використовує малюнки міст.

— Прочитайте речення.

1) Ми поїдемо на екскурсію.

2) Ми поїдемо на екскурсію?

3) Ми поїдемо на екскурсію!

— Що допомогло вам прочитати правильно речення?

Каліграфічна хвилинка.

Ек ск ур рс ія екскурсія

— Складіть і запишіть питальне речення зі словом екскурсія.

2. Робота над вправою (вправа 85).

— Прочитайте, вимовляючи кожне речення відповідно до розділового знака в кінці.

— Вимовляйте виділені слова з більшою силою голосу.

— Дайте відповіді на запитання. Запишіть їх.

— У кожному реченні підкресліть слова, які є відповіддю на запитання.

3. Попрацюймо разом (за вправою 86).

— Прочитайте текст спочатку мовчки, а потім — напівголосно, виразно.

— Зверніть увагу на інтонацію питальних і окличних речень.

— Позмагайтеся у виразному читанні тексту .

Фізкультхвилинка.

4. Творча робота над інтонуванням питальних речень (за вправою 87).

— Побудуйте питальні речення, які б стосувалися різних слів поданого.

— Запишіть побудовані речення за зразком.

— Усно дайте на них відповідь.

Словничок третьокласника

пáросток

— Побудуйте розповідне, питальне і спонукальне речення з цим словом.

V. Осмисленим, узагальнення і систематизація знань.

1. Вправи для самостійної роботи. (Робочий зошит з укр. мови. 3 клас, с. 17.)

1) За змістом розповідного складіть і запишіть питальне та спонукальне речення.

Ми з пошаною ставимося до природи.

2) Поставте і запишіть запитання до виділеного слова.

Над горизонтом з'явилося сонце.

2. Робота з картками для поточного та тематичного контролю знань. (С. 17)

3. Поточний бліц-контроль знань. (Картка 16.)

VI. Підсумок уроку.

Гра «Піраміда почуттів».

Вчитель пропонує побудувати піраміду почуттів.

Вчитель починає: Який сьогодні був чудовий урок! (Задоволення, радість.)

Учень продовжує: Що ти сьогодні виконав найкраще, Андрійку? (Питальне речення.)

VIII. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

С. 44, вправа 49 (завдання 3) — творча робота: усно скласти невеличке оповідання про маленьке зернятко за поданим у вправі реченням.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.