УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 47. Перевірна робота. Диктант

Мета. Перевірити вміння правильно писати слова на вивчені орфограми та словникові слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.

Хід уроку

І. Організація класу.

II. Диктант.

(Перед написанням диктанту з'ясувати значення невідомих слів.)

ВЗИМКУ

Повівав зимовий холодний вітерець. З краю неба насувалися білі хмари. Дорога була слизька. По обидва боки від дороги розстелилось поле, вкрите снігом. Твердий синявий сніг грав на сонці самоцвітами. Чорне вороння сідало громадами на сніг і знов здіймалося з місця. Вітер дужчав. Насунули снігові хмари і оповили небо. Сонце сховалося за хмари. Посипав сніжок.

М. Коцюбинський (55 слів)

ЧОРНИЙ СНІГ

У казанку кипить вода. Її добули з білого придорожнього снігу. Ллє що це? Чому вода стала каламутною і брудною?

Протягом зими сніжинки, падаючи, захоплюють із повітря порошинки і частинки диму. Поки сніг пухнастий, бруд у ньому непомітний. Якщо сніг розтопити, виявляється весь бруд, який зібрався у ньому за зиму. Ось чому не слід тамувати спрагу «чистим білим снігом».

(61 слово)

СНІГОВА ШУБА

Спробуй розгорнути сніг у лісі або в полі. Нижній шар снігу пронизують нори полівок, землерийок. Тут звірята знаходять собі корм — хто листя рослин, хто комах, павуків, черв'яків.

Ще важливішу роль відіграє сніговий покрив у житті рослин. Рослина, вкрита снігом, не зазнає змін температури.

Сніг для рослин — ще й захист від засухи. Якщо на полях багато снігу, то в землі збирається багато вологи.

(64 слова)

СНІЖИНКА

З неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка, ніжна, прозора і красива.

На землі стояв хлопчик. Він бачив, як надає сніжинка. Хлопчик вирішив врятувати сніжинку. Вона ж могла попасти комусь під ноги.

Він простягнув долоню. Захотів приголубити маленьку сніжинку. А вона впала на теплу руку доброго хлопчика і розтанула. Хлопчик із жалем дивився на руку. На долоні блищала прозора крапелька, мов сльозинка.

В. Сухомлинський (64 слова)

III. Збір зошитів.

IV. Підсумок уроку.

— Що складного було у написанні диктанту?

Інформація дія вчителя

Оцінювання орфографічних і пунктуаційних умінь.

Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант, який проводиться в 3 класі — двічі на кожний семестр.

Обсяги текстів для диктантів у 3-му класі — 50—70 слів.

Перевіряються вміння: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова, визначені для запам'ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.

Перевірка здійснюється фронтально за традиційною методикою.

Матеріал для перевірки. Для контрольного диктанту використовується текст відповідно до програмових вимог для кожного класу.

Текст контрольного диктанту має містити достатню кількість вивчених орфограм. Слід уникати слів, правопис яких ще не вивчено. Якщо без них не обійтися, учитель виписує їх на дошці, звертаючи увагу на кожне під час диктування.

Одиниця контролю: текст, записаний учнем під час диктування.

При оцінюванні диктантів доцільно брати до уваги грамотність, каліграфію (правильність написання букв та їхніх з’єднань) і культуру оформлення письмової роботи: від оцінки за грамотність рекомендуємо віднімати 1-2 бали за помилки в написанні букв і їх з’єднань та недотримання культури оформлення письмової роботи.

Оцінювання грамотності.

• Орфографічні й пунктуаційні помилки вважаються рівноцінними;

• помилка в одному й тому самому слові, яке повторюється в диктанті кілька разів, вважається однією помилкою; помилки на одне правило, але в різних словах, вважаються різними помилками;

• негрубими вважаються такі помилки: повторення тієї самої букви в слові; недописування букви в кінці слова (не за правилом); двічі підряд написане те саме слово в реченні; дві не груб і прирівнюються до однієї грубої помилки;

• чотири охайні виправлення (неправильне написання на правильне) прирівнюються до однієї помилки;

• орфографічні та пунктуаційні помилки на невивчені правила виправляються, але не враховуються (якщо відповідні слова не були виписані на дошку під час диктанту, а розділові знаки не диктувалися вчителем).

Норми оцінювання грамотності:

Рівень навчальних досягнень учня/учениці

Бали

Кількість помилок

Початковий

1

9 і більше

2

8

3

7

Середній

4

6

5

5

6

4

Достатній

7

з

8

2

9

1

Високий

10

1 не груба помилка або 2-3 виправлення

11

1 виправлення

12

(Лист Міністерства № 1/9-74 від 28.01.2014 щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів)




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити