УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 61. Закріплення поняття про суфікс та його словотворчу роль. Послідовність усного та письмового розбору слів за будовою. (Вправи 251-255)

Мета. Закріплювати знання про значущі частини слова. Виробляти вміння виконувати в певній послідовності усний та письмовий розбір слова за будовою.

Обладнання. Мовний матеріал.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Перевірка домашнього завдання (вправа 250).

— Чому вірш П. Ребра називається «Суперечка»?

— Зачитайте виписані слова і дібрані спільнокореневі. Прокоментуйте одне із слів, яке ви розібрали за будовою.

III. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1. Ми — редактори! (За вправою 251).

— Прочитайте текст. Поділіться враженнями від прочитаного.

— Які слова ви замінили б, щоб текст став милозвучнішим?

(1 реч.: морозище → морозець; 3 реч.: хмарка → хмара; 4 реч.: вітерець → вітер; 5 реч.: сніжок → сніг).

2. Послідовність розбору слова за будовою (на матеріалі вправи 252).

— Розберіть за будовою спочатку усно (зразок с. 107, а потім письмово зразок с. 106, додаток № 4).

Слова:

Фізкультхвилинка.

3. Колективна вправа-загадка (вправа 253). (Можна організувати роботу в групах.)

Відповіді:

1. Лісочок.

2. Літо.

3. Закладка.

4. Тренувальна творча вправа (за аналогією до вправи 253).

• Префікс від слова підніс, корінь від слова вода, суфікс від слова грибний, закінчення від слова білий. (Підводний.)

• Корінь від слова квітка, суфікс від слова вудочка, закінчення від слова зірка. (Квіточка.)

• Префікс від слова приїзд, корінь від слова казати, суфікс і закінчення від слова ніжка. (Приказка.)

Вказівка. Слова, з яких треба брати корінь, префікс, суфікс, закінчення, записати на дошці.

5. Письмо з пам’яті (за вправою 254).

— Прочитайте вірш, з’ясуйте значення невідомих чи незрозумілих слів.

— Вивчіть напам'ять першу строфу, беручи до уваги всі орфограми. Запишіть її з пам'яті, звірте з текстом.

— Випишіть виділені слова, позначте суфікси.

6. Хвилинка спілкування «Юний любитель анімації».

7. Робота в зошиті (с. 38).

IV. Підсумок уроку.

V. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктуванням.

С. 106. (Розбір слова за будовою табл.), вправа 255.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.