УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 7. Спостереження за різними засобами зв’язку між частинами тексту. Складання усної розповіді за серією малюнків. (Вправи 41-46)

Мета. Закріплювати уявлення учнів про засоби зв’язку між реченнями в тексті, розвивати логічне мислення, вміння складати письмову розповідь за серією малюнків; виховувати любов до природи.

Обладнання. Таблиці «Текст», картки для індивідуальної роботи.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Перевірка домашнього завдання.

— Зробіть висновок про те, шо треба повідомити в зачині, щоб зміст основної частини тексту став зрозумілішим, повнішим.

— Зачитайте зачин, який ви придумали до поданої частини тексту.

— Як назвете цей текст?

III. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Гра «Аукціон».

— Що ви знаєте про текст?

2. Робота з індивідуальними картками.

— Виберіть із запропонованих тему свого твору.

• «У таборі відпочинку»

• «Влітку на річці»

• «На морі»

• «На дачі»

• «У селі»

• «Літо в місті»

— Підкресліть слова до теми свого твору, допишіть свої опорні слова.

Літо, спека, веселка, загін, похід, річка, море, село, книжка, пісок, рибалка, вудка, місто, па городі, дача, господарство, гриби, трава, друзі, здивувало, запам яталося.

3. Робота з деформованим текстом.

Правильно побудуйте кожне речення. Запишіть їх у такій послідовності, щоб вийшло оповідання. Доберіть заголовок.

1) Одного, до, струмка, приєднується, другий, і, стає, більше, все, й, більше.

2) Ріки, так, утворюються, поступово.

3) Починається, зі, струмка, кожна, річка.

4) Він. витікати, може, чи, озера, підземного, джерела, з.

IV. Повідомлення теми і завдань уроку.

— Сьогодні ми продовжимо працювати з текстом, спостерігатимемо за різними засобами зв’язку між частинами тексту, складемо письмову розповідь за серією малюнків.

V. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Колективний аналіз тексту на слухання і розуміння (за вправою 42).

а) Слухання тексту.

— Послухайте текст. З’ясуйте, який це текст — опис, розповідь чи міркування.

б) Відповіді на запитання.

— Про що йдеться на початку тексту?

— Про що повідомляється далі?

— Чим закінчується текст?

— За «ланцюжком» слів відновіть послідовність подій відповідно до змісту тексту.

Готується, лягає, качається, настромлюється, нанизується, назбирає, несе, везе, скине, спочине, любить зимувати.

в) Каліграфічна хвилинка.

— Яка тема тексту?

Ї Ї Ї ї їж жа а чок

їжак їжачок

— Випишіть з тексту речення зі словами каліграфічної хвилинки.

г) Збагачуємо словниковий запас слів.

(Спостереження за словами в голубій рамочці.)

— Що робить з листям їжачок?

— Прочитайте слова в голубій рамочці і зробіть висновок.

2. Списування тексту (за вправою 43).

— Прочитайте. Доведіть, що це текст.

— Доберіть заголовок до тексту.

— Спишіть текст, позначивши його частини цифрами.

1 частина — зазначається, про що буде йтися далі.

2 частина — розкривається думка, висловлена в зачині.

3 частина — підсумовується сказане.

— Визначте, який це текст.

— Каліграфічно запишіть у зошити речення зі с. 25.

— Доведіть, що воно може бути заголовком до тексту.

3. Самостійна робота з текстом (за вправою 44).

— Прочитайте заголовок тексту. Про що можна дізнатися із заголовка?

— Прочитайте текст, визначте його тему.

— Яка із запропонованих кінцівок найбільше відповідає цьому тексту? Чому?

1. От яка красуня!

2. От яка бешкетниця!

— Запишіть речення, в якому ідеться про те, що коза — бешкетниця.

4. Рубрика «Слово про слово».

— Знайдіть значення слів поцупити і забаритися.

— Замініть їх значення у тексті і прочитайте новий текст.

Фізкультхвилинка.

5. Колективне складання письмової розповіді за поданими малюнками (вправа 41).

а) Робота з малюнками.

— Розгляньте малюнки. Знайдіть малюнок, який відповідав би зачину тексту.

— Що зображено на малюнку, який відповідає основній частині?

— Які почуття у дітей на третьому малюнку? Яка це частина тексту?

б) Колективне складання тексту.

— Куди пішли діти?

— Кого вони там побачили?

— Що вирішили зробити діти?

— Що сталося потім?

— Складіть за малюнками розповідь. Дайте їй назву.

Вживайте у розповіді слова: Юрко. Івась. Катруся. Діти, вони, друзі.

в) Конкурс «Кращий оповідач».

г) Самостійний запис тексту у зошити.

— Чого навчає нас цей текст?

ґ) Робота з прислів’ями.

• Все добре, що добре кінчається.

• Світ не без добрих людей.

• Де є добрі люди, там біди не буде.

д) Взаємоперевірка.

VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

1. Попрацюймо разом (вправа 45).

— Прочитайте частини текстів. Які з них можуть бути зачинами, а які кінцівками? Поясніть свою думку.

— З’ясуйте, яким текстам (розповідям, описам, міркуванням) відповідають запропоновані частини.

2. Вправи для самостійної роботи. (Робочий зошит з укр. мови. 3 клас, с.9.)

1) Продовжте речення.

За метою висловлювання тексти бувають ...

2) Визначте тип кожного тексту.

а) Через пеньки й колоди чимчикує їжачок. Тягне він у нору запашне листя. Стелить зимову постіль. До весняного сонечка проспить їжачок. І снитимуться йому лісові сни.

Це текст ...

б) Калина лікарська рослина. Свіжі ягоди з медом вживають при кашлі, серцевих захворюваннях, для регулювання кров’яного тиску. Соком калини корисно вмиватися, щоб обличчя рум’янилось.

Це текст ...

в) Соловей гарний граційний птах. У нього високі лапки, тонкий дзьоб і великі очі. Спинка рудувато-бура, грудка світло-сіра з ледь помітними зеленими цяточками, черевце біле. Хвіст довгий, рудий. Пір’я м’яке. Соловей моторний, спритний.

Це текст ...

2. Робота з картками (с. 10, 11).

VII. Підсумок уроку.

— Який вид роботи з текстом сподобався найбільше?

— Які нові слова ви сьогодні запам’ятали? Що вони означають?

— Як правильно вимовляти слова настромлюється, нанизується?

— Що виконувати було важко, а що вдалося легко? Чому?

VIII. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

Пошукова робота — виписати з українських народних казок кілька цікавих зачинів.

УРОК 8. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.