УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 92. Перевірка знань з мови. Іменник. Прикметник

Мета. Перевірити знання і вміння учнів з теми «Іменник», «Прикметник».

Хід уроку

І. Організація класу.

II. Перевірна робота з теми «Іменник. Прикметник».

Варіант 1

1. Іменниками називають ...

а) слова, що є назвами предметів;

б) слова, що означають дію;

в) слова, що називають ознаки предметів.

2. На які питання відповідають прикметники?

а) хто? що?

б) який? яка? яке? які?

в) що робить? що роблять? що робив? що буде робити?

3. Позначити ряд іменників, які вживаються тільки в однині.

а) молоко, золото, сіно;

б) штора, диван, стілець;

в) автомобіль, гараж, стежка.

4. Позначити рядок, у якому виділений прикметник вжито у переносному значенні.

а) Срібний сніг укрив все поле.

б) Майстер зробив срібний перстень.

в) Срібний годинник тихо вицокував час.

5. До загальних назв дібрані власні і записати парами, З одним із слів (на вибір) скласти і записати речення.

Зразок: країна Болгарія

Місто, ім’я, село.

6. Списати іменники. Позначити рід.

Зразок.

7. Від слів у дужках утворити прикметники. Записати утворені словосполучення за зразком. Позначити закінчення прикметників.

Зразок. Будинок (камінь) — кам'ян[ий] будинок.

столик (дерево), пісня (діти).

8. Прочитати текст. Виписати за зразком іменники із залежними від них прикметниками.

Зразок. Лілії (які?) пахучі.

Пахучі лілії наповнили повітря чудовим ароматом. Білокора берізонька шепоче зеленим листям.

Варіант 2

1. Слова, що називають ознаки предметів, — це ...

а) іменники;

б) прикметники;

в) дієслова.

2. На які питання відповідають іменники?

а) що робить? що роблять?

б) хто? що?

в) який? яка? яке? які?

3. Позначити ряд іменників, які вживаються тільки в множині.

а) люди, хлопці, дівчата;

б) машини, поїзди, дороги;

в) сани, окуляри, ворота.

4. Позначити ряд, в якому виділений прикметник вжито у переносному значенні.

а) Холодний вітер зривав з дерев останнє листя.

б) Мамин холодний погляд стривожив мене до глибини душі.

в) Осінній холодний день всіх дітей позаганяв в оселі.

5. До загальних назв дібрати власні і записати парами. З одним із слів (на вибір) скласти і записати речення.

Зразок: країна — Франція.

Столиця, прізвище, гори.

6. Списати іменники. Позначити рід.

Зразок.

Місто, альбом, ручки, жито.

7. Віт слів у дужках утворити прикметники. Записати утворені словосполучення за зразком. Позначити закінчення прикметників.

Зразок. Будинок (камінь) — кам’ян[ий] будинок.

Варення (абрикос), трава (зелень).

8. Прочитати текст. Виписати за зразком іменники із залежними від них прикметниками.

Зразок. Тополя (яка?) струнка.

Струнка тополя грілася блискучим листям. Могутнім велетнем стоїть крислатий дуб.

III. Збір зошитів.

IV. Підсумок уроку.

— Хто бажає, поставте запитання за змістом перевірної роботи.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити