УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 96. Спостереження за роллю дієслів у реченні. Вправи на встановлення зв'язку дієслів з іменниками у тексті. (Вправи 392-394)

Мета. Поглиблювати знання учнів про дієслово, його синтаксичну роль. Закріплювати вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови, правильно вживати їх у мовленні.

Обладнання. Кросворд.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Технологія «Незакінчене речення».

— В українській мові є частин мови ... (10).

— Ми вивчаємо частину мови ... (дієслово).

— Я знаю про дієслово ... (відповіді дітей).

2. Перевірка домашнього завдання (вправа 391).

— Прочитайте дієслова, які ви виписали з тексту, і питання, на які вони відповідають.

— Яким новим словом ви збагатили своє мовлення? (Половіли.)

III. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1. Каліграфічна хвилинка.

К Кк ко ос см он авт космонавт

12 квітня — Всесвітній день авіації і космонавтики.

— Назвіть послідовно всі звуки у слові авіація.

— Поділіть це слово на склади.

2. Складання асоціативного куща до слова космос.

3. «Словничок третьокласника».

— Записуємо у свій словничок нове слово — космонавт.

4. Вибіркове списування (за вправою 392).

а) — Прочитайте текст і з’ясуйте значення невідомих слів.

— Про шо цей текст?

— Чому саме 12 квітня відзначають Всесвітній день авіації і космонавтики?

— Хто є першим українським космонавтом?

— Доберіть до тексту заголовок.

б) — На які питання відповідають виділені дієслова?

— Випишіть сполучення цих дієслів з іменниками. Поставте у дужках запитання від дієслова до іменника за зразком.

Відзначаємо (що?) день. Знаєш (що?) імена. Створили (що?) кораблі.

5. Цікава інформація.

Леонід Каденюк народився в селі Клішківці Хотинського району Чернівецької області. Він починав свій шлях як пілот під час навчання в Чернігівському училищі льотчиків. Після великого конкурсного відбору потрапив до загону космонавтів. У 1995 році переміг у конкурсі на спільний українсько-американський політ. Підготовку до польоту пройшов у Центрі космонавтів в американському місті Хьюстоні. В космосі перебував 16 діб. Екіпаж у складі 6 чоловік провів багато наукових експериментів біологічного спрямування.

Фізкультхвилинка.

6. Синонімами збагачуємо свій словниковий запас (за вправою 393).

а) — Прочитайте текст, з’ясуйте значення невідомих слів.

б) Рубрика «Слово про слово» (с. 160).

Сувенір — річ на згадку про що-небудь.

Мініатюрні — дуже маленькі, дрібні.

— Яка головна думка тексту?

в) Збагачуємо словниковий запас.

— До виділених дієслів доберіть синоніми, запишіть їх.

Розлучаються — прощаються, покидають, розходяться.

Мандрують — подорожують.

г) — Якими членами речення є виділені дієслова? (Присудком.)

— З якою частиною мови пов’язані в реченні дієслова? (З іменником.)

7. Вправа-мрія (за вправою 394).

— Прочитайте і поміркуйте над прочитаним.

— А яка мрія у вас? Напишіть про неї.

IV. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

1. Вправи для самостійної роботи. (Робочий зошит, 3 клас, с. 61-62.)

1) Прочитайте текст. З поданих у дужках дієслів-синонімів виберіть і підкресліть ті, які найбільше підходять за змістом.

Друзі (мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану берізку. Її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Ніжне зелене листячко почало (в'янути, кволитись). Хлопчики (підняли, підвели) берізку і (прив'язали, прикріпили) до кремезного дуба.

2) Доберіть до поданих дієслів синоніми.

Дрімає,______________

Біжать,______________

Трудилися,_____________

2. Кросворд.

— Розгадайте кросворд і прочитайте ключове слово. Поміркуйте, чому саме це слово — ключове у ньому кросворді. (Квітень.)

1. Прізвище першого українського космонавта. (Каденюк.)

2. Синонім до слова подорож. (Мандрівка.)

3. Прізвище першого космонавта, який облетів Землю. (Гагарін.)

4. Людина, яка здійснює політ у космос. (Космонавт.)

5. Назва планети, на якій ми живемо. (Земля.)

6. Назва нашої держави. (Україна.)

7. Прізвище вченого-конструктора. (Корольов.)

V. Підсумок уроку.

VI. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

С. 160, вправа 394 (третє завдання).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.