УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 103. Перевірна робота. Списування. Закріплення знань і вмінь, пов'язаних з лексико-логічним значенням дієслів. (Вправи 413-417)

Мета. Виконати перевірну роботу (списування: перевірити графічні, технічні вміння і навички, швидкість письма, оформлення письмових робіт). Закріпити знання учнів про дієслово як частину мови і зокрема вміння, пов’язані з лексичним значенням дієслів.

Обладнання. Таблиця «Почуття», тексти для перевірної роботи (списування).

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Перевірка домашнього завдання.

а) Вправа 412.

— Прочитайте речення, які ви виписали з підручника «Літературне читання».

— Назвіть у реченнях дієслова, вжиті у переносному значенні.

б) Вибірковий диктант.

— Випишіть з вірша, який я читатиму, дієслова.

Пітон

Склалась думка у Пітона,

що живе він монотонно:

тільки їсть і тільки спить,

ну, хіба ще в сні хропить.

Сумно й нудно. Ось чому

забажалося йому

трохи інших декорацій,

світла, музики, овацій.

І тепер на круглій сцені,

а точніше — на арені,

з булавою і м’ячем

він працює циркачем.

У Пітона все прекрасно,

він радіє, як дитя.

Головне — це своєчасно

поміняти стиль життя.

Григорій Фалькович

(Склалась, живе, їсть, спить, хропить, забажалося, працює, радіє, поміняти.)

— Доведіть, шо виписані слова — дієслова.

— Виберіть одне із дієслів і розкажіть все, що ви знаєте про нього як частину мови.

— Які почуття викликає цей вірш?

Каліграфічна хвилинка.

С с Спи с ува нн ння Списування

— Пригадайте, що необхідно помічати під час списування тексту.

ІІІ. Перевірна робота. Списування.

Чому плаче синичка?

У дворі росла висока тополя. Оля з Марічкою зробили на тополі гойдалку і почали гойдатися. А біля них літала синичка і співала, співала. Марічка думала, що синичці весело і вона радіє разом з ними. Раптом Оля побачила в дуплі гніздечко з маленькими пташенятами. Тоді дівчатка зрозуміли, шо синичка не радіє, а плаче. Чому ж плаче синичка? (59 слів)

За В. Сухомлинським

Джерело

Спекотного літнього дня прохолодою манить прозорий струмок. Біжить він спочатку луками серед зеленого різнотрав'я та квітів. Потім в’ється між старими покрученими вербами, стрункими вільхами. Далі пірнає в густий ліс і губиться в гущавині.

Приємна лагідна свіжість розливається від чистої джерельної води. Зачерпни її долонями, напийся. Втамуй спрагу і відпочинь під густими кронами дерев. (54 слова)

Квітковий годинник

Всім добре відома багаторічна рослина кульбаба лікарська. Вона росте на луках, берегах водойм, біля доріг, на пустирях.

Стулені вночі кошики кульбаби відкриваються за ясної погоди о шостій годині ранку, а вже о десятій суцвіття закриваються. Тому рослину можна вважати своєрідним квітковим годинником. Крім того, вона — чудовий природний барометр.

Якщо вранці квіти кульбаби не розкриваються, то напевно настане негода. (60 слів)

Чому Оля не зірвала квітки?

Вранці першокласниця Оля йшла до школи. Біля дороги вона побачила ромашку.

Ой, яка красива квітка! Оля вже простягнула руку, щоб зірвати квітку і понести її до школи. Та раптом побачила на пелюсточці краплинку роси. А в краплині горить сонечко, і блакитне небо, й зелена нива, й висока тополя — все в краплині.

Задивилася Оля на краплинку роси й не зірвала квітки. (65 слів)

IV. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

1. Поетична хвилинка (за вправою 413).

— Прочитайте вірш «Я матусю дожидаю» О. Пархоменка і розкажіть, які почуття він у вас викликав.

— Назвіть у вірші дієслова, поставте до них запитання.

— Запишіть ці дієслова, позначте у них префікси. (Поглядаю, дожидаю, підлили, прибрала, набрала.)

2. Самостійне списування (за вправою 414).

— Прочитайте текст, з’ясуйте значення невідомих слів.

— Спишіть цей текст, розкриваючи дужки. Усно поставте запитання до дієслів.

(Завдання може завершитись взаємоперевіркою.)

3. Вибіркове списування із коментарем (за вправою 415).

— Прочитайте текст. Зверніть увагу, як, зв’язуючись із різними словами, змінюється слово хліб.

— На які питання воно відповідає?

— Випишіть іменник хліб разом зі словами, з якими він зв’язаний. Поставте запитання від дієслова до іменника за зразком.

(Зустрічаємо (чим?) хлібом, пройшли (до чого?) до хліба, дякуємо (за шо?) за хліб.)

Фізкультхвилинка.

4. Спишіть і прокоментуйте (вправа 416).

— Прочитайте текст. Доберіть заголовок.

— Випишіть з тексту виділені іменники разом з дієсловами, з якими вони зв’язані. Поставте питання від іменника до дієслова.

(Вечір (що робить?) настає, тіні (що роблять?) лягають, ялини (що зробили?) почорніли, сонце (що зробило?) сіло, птахи (що роблять?) не сплять, дятел (що робить?) сидить, синиці (що роблять?) крутяться, ніч (що робить?) настає, птахи (шо зроблять?) затихнуть.)

5. Вправи для самостійної роботи. (Робочий зошит, 3 клас, с. 66.)

1) Прочитайте. Спишіть, замінюючи виділені дієслова близькими за значенням.

Настала весна... Вибралися бджілки зі свого вулика і полетіли до яблуньки. Але на яблуні квіти ще не розквітли. Полинули бджілки до вишні. Але й там не знайшли жодної квіточки.

Зажурилися бджілки. Та раптом угледіли під кущиком фіалку. Вона розтулила свої квітки, повні пахощів і солодкого соку. Поласували бджілки і полетіли до вулика веселенькі.

(За К. Ушинським)

VI. Підсумок уроку.

VII. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

С. 166, вправа 417.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.