УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 110. Закріплення знань про часові форми дієслова. (Вправи 437-440)

Мета. Удосконалювати вміння розрізняти дієслова теперішнього, минулого і майбутнього часу, добирати до одних часових форм інші; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до природи.

Обладнання. Родинні фотографії дітей; дерево роду (хто з дітей принесе), таблиця «Почуття».

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Перевірка домашнього завдання.

1. Вправа 436.

— Яка головна думка тексту домашньої вправи?

— Які споріднені слова зустрічались у тексті до слова Україна? (Українська, українець, українка.)

— Прочитайте слова, які ви виписали, і запитання до них. (Вишиває (що робить?), ростуть (що роблять?), зветься (що робить?), любимо (що робимо?)).

2. Вправа «Мікрофон».

— Чи маєте ви, або хтось із вашої сім’ї вишиванки? Якими кольорами вони вишиті?

— Коли, на які свята ви одягаєте вишиванку?

— Що відповіли вам батьки на запитання: «Якого я роду-племені?»

3. Презентація родинних фотографій і дерева роду учнями, які до цього готувались.

III. Каліграфічна хвилинка (с. 173).

Я — маленький українець.

Я — маленька українка.

— Підніміть руку, про кого ці речення.

IV. Осмислення, узагальнення і систематизація знань учнів.

1. «Найніжніша вправа» (вправа 437) (про День матері).

— Прочитайте текст. Визначте його головну думку.

— Поясніть, як ви розумієте слова оновлюється, вшановують.

— Випишіть дієслова. Визначте їх час. Допишіть форму майбутнього часу.

Теп. ч.

Майб. ч.

повертаються —

повертатимуться

оновлюються —

оновлюватимуться

приносить —

приноситимуть

вшановують —

вшановуватимуть

2. Творча вправа (вправа 438).

— Прочитайте і скажіть, про кого йдеться в цьому тексті.

— Які почуття викликав цей текст?

— Доповніть текст про те, що роблять мамині руки. Запишіть своє доповнення.

— Доберіть до тексту заголовок.

Фізкультхвилинка.

3. Хвилинка спілкування (с. 174) на тему «Хто любить свою маму більше», або «Чим можна виміряти любов до мами?».

— Діти розмірковують і продовжують діалог.

4. Вчимось редагувати (за вправою 439).

— Прочитайте вірш, замінюючи подані дієслова дієсловами минулого часу, як це вимагає зміст.

— Запишіть змінений текст.

— Поміркуйте, чому вірш називається «Як треба допомагати бабусі».

— Підготуйте (2-3 хвилини) інтерв'ю для радіо на тему «Твоє ставлення до людей похилого віку».

5. Збагачуємо свій словниковий запас. (Робота над табличкою, с. 175.)

— Прочитайте слова і з’ясуйте, чи всі зрозумілі.

— Що спільного у всіх цих словах? (Іменники.)

— До кожного з іменників доберіть два дієслова так, щоб спочатку це було у прямому і переносному значенні.

V. Підсумок уроку.

Вправа «Сенкан», тема — «Про маму».

Наприклад.

Мама

Ніжна, ласкава.

Любить, випромінює, оберігає.

Без неї неможливим є життя.

Безмежність.

VI. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

С. 175, вправа 440.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.