УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас - Конспекти уроків до підручника М.С. Вашуленка - 2014 рік

Урок 111. Написання не з дієсловами. Розбір дієслова як частини мови. (Вправи 441-445)

Мета. Засвоїти правопис не з дієсловами. Закріплювати знання про змінювання дієслів за часами. Розвивати мовлення учнів, виробляти навички грамотного письма.

Обладнання. Таблиця (Написання не з дієсловами), додаток 7 (Аналіз дієслова як частини мови).

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Перевірка домашнього завдання (вправа 440).

— Прочитайте, які дієслова ви використали дія написання домашнього завдання.

— Назвіть серед них дієслова, шо означають завершену (незавершену) дію.

III. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1. Попрацюймо разом! (За вправою 441.)

— Прочитайте вірш Дмитра Павличка. Розкажіть, до чого закликає автор.

— Зверніть увагу і прокоментуйте, як пишеться не з дієсловами.

Висновок-правило (с. 176). Не пишеться з дієсловами окремо.

— Спишіть вірш.

2. Збагачуємо своє мовлення (за вправою 442).

— Прочитайте прислів'я. Поясніть їх.

— Яку спільну думку в них висловлено?

— Спишіть, підкресліть дієслова з не.

— Яке з прислів’їв вам найбільше припало до душі? Чому?

Фізкультхвилинка.

3. Робота з таблицею.

НЕ з дієсловами пиши окремо!

не прийшов

не зробив

не слухав

не скаже

не думає

не працюватиме

Але: недочувати, недобачати, ненавидіти, неволити, нехтувати, нездужати (хворіти), непритомніти, незчутися.

4. Ще раз про учнівські правила (за вправою 443).

— Чи знаєте ви правила дія учнів?

— Вставте пропущені слова і прочитайте.

— Зверніть увагу, чи дотримались ви правила написання не з дієсловами.

— Запишіть правила і дотримуйтесь їх.

Каліграфічна хвилинка.

X х Хто не пр ац праця

Хто не працює, той не їсть.

Згаяного часу і конем не наздоженеш, (с. 177)

— Яка спільна думку об’єднує ці прислів'я?

5. Робота з прислів’ями (за вправою 444).

— Прочитайте прислів’я і поясніть, як ви їх розумієте.

— Спишіть, підкресліть не з дієсловами.

— Зробіть аналіз дієслів першого речення в такій послідовності:

1. Аналізоване слово.

2. На яке питання відповідає.

3. Частина мови.

4. Час.

5. З якими словами в реченні зв’язане?

6. Яким є членом речення.

6. «Хвилинка спілкування» (робота в парах, с. 177).

— Уважно прочитайте завдання діалогу, спробуйте підготувати сценку-діалог для виступу перед класом.

— Слухачі, підготуйтесь висловити своє ставлення до ситуації, яку ви побачили.

7. Вправи для самостійної роботи. (Робочий зошит, 3 клас, с. 71.)

1) Прочитайте. Випишіть дієслова з не.

Хочеш їсти калачі, не сиди на печі. Оглядатимешся назад — далеко не зайдеш. Багато шукаєш — нічого не знайдеш. Якщо зранку попрацюєш — не пожалкуєш. Через вікно весь світ не побачиш. Наука в ліс не веде, а з лісу виводить. Чого собі не зичиш, і другому не жадай. Кмітливого зайця хортові не наздогнати.

_______________________________________________________

_______________________________________________________

_______________________________________________________

_______________________________________________________

2) Спишіть загадки, розкриваючи дужки. Запишіть відгадки.

• Зроду рук своїх (не) має, а узори вишиває.

(_______________)

• Видно край, а до нього (не) дійдеш.

_______________)

• У вогні (не) горить, у воді (не) тоне.

(_______________)

8. Робота із загадками.

— Відгадайте загадки.

— Знайдіть дієслова з не.

• Білі зубки має, але їх ховає,

довгі коси має, та не заплітає. (Кукурудза)

• Хоч не шию я ніколи,

а голок завжди доволі. (Їжак)

• Брат з братом живуть близько, та один одного не бачать. (Очі)

• Тече, тече — не витече,

біжить, біжить — не вибіжить. (Річка)

• По полю ходить, зерно молотить, жне й косить,

хліба не просить. (Комбайн)

IV. Підсумок уроку.

— Над чим ми працювали на уроці?

— Як пишеться не з дієсловами?

— Чому треба вміти правильно писати не з дієсловами?

— Яке з опрацьованих прислів’їв вам запам’яталося? Чому?

V. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

С. 176 — правило, вправа 445.

УРОК 112. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.