РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 103

Тема. Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово». Урок-гра


Мета: в ігровій формі повторити й узагальнити знання з теми, готувати учнів до контрольної роботи; розвивати інтерес до вивчення рідної мови; виховувати патріотизм.

Обладнання: карта країни «Дієслово».

ХІД УРОКУ

I. Мотивація навчання

Учні читають вірші.

Мов багато є на світі —

Всі вони, неначе квіти.

Кожна квітка запашна,

Якщо сонце п’є сповна,

І народи процвітають,

Коли квіти ці плекають.

(Л. Шевело)


Українська мова,

Мова мами і тата!

Мова мами і тата,

Діда і бабусі,

Знаю її добре,

Ще краще навчуся!

(Р. Завадович)


II. Оголошення теми й мети уроку

— Сьогодні ми вирушимо у подорож країною «Дієслово». Вчитель вивішує карту країни із позначеними станціями, на яких відбудуться зупинки.

— Ця подорож допоможе нам повторити й узагальнити знання з теми «Дієслово», а також підготуватися до контрольної роботи.


III. Закріплення та систематизація знань

1 станція «Перевіряйко»

Перевірка домашнього завдання (вправа 151).

Індивідуальне опитування.

Учні обмінюються зошитами і проводять взаємоперевірку.

— Що треба пам’ятати про правопис дієслів на -ся, -сь?


2 станція «Відповідайко»

Вчитель проводить фронтальне опитування у вигляді гри «Доповни речення».

• Дієслово називає...

• Дієслово відповідає...

• Дієслово позначає дію... І...

• Дієслова змінюються за...

• Визначити особи дієслів...

• Дієслова майбутнього часу позначають...

• Дієслова минулого часу, на відміну від дієслів теперішнього і майбутнього часу,...

• Всі дієслова можна розділити на дві...

• Знати дієвідміну необхідно для того, щоб.

• У реченні дієслово пов’язується з. і буває.


3 станція «Слухайко»

— Послухайте вірш і визначте його головну думку (вправа 153 (1)).

— До чого закликає нас автор?


4 станція «Вибирайко»

Робота за вправою 153 (2).

Перевірка — індивідуальне опитування.


5 станція «Думайко»

Робота у парах за вправою 153 (3).


6 станція «Розумійко»

— Знайдіть закономірності у групі, заповніть пропуски.

Читати — читав — читає.

... — спав — ... — ...

Сміятися — ... — ... — сміятиметься

Доганяти — ... — ... — ...

... — ловив — ... — ...

— Що таке неозначена форма дієслова?

— Чому вона отримала таку назву? Як її визначити?

— На яку дію вказують дієслова минулого часу? Теперішнього? Майбутнього?


7 станція «Шукайко»

Робота за вправою 152.

— Яким членом речення є дієслово?

— Випишіть словосполучення з 1-го речення.

— Поясніть розділові знаки при однорідних присудках.


8 станція «Поясняйко»

— Вставте літери в закінчення дієслів, аргументуйте свій вибір.

Сі_ш, смі_ться, їд_мо, бач_те, див_ться, одяга_мось, сп_мо.


9 станція «Знайко»

Коментар до домашнього завдання.

 

ІV. Підсумок уроку

— Зберіть речення.


 

Знайдіть дієслово.

Розкажіть все, що можете про нього розповісти.


V. Домашнє завдання

Вправа 155, підготуватися до контрольної роботи.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити