РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 11

Тема. Текст-опис

 

Мета: продовжувати знайомити дітей із типами текстів за їх метою, виділити характерні ознаки тексту-опису, вчити складати текст-опис; розвивати мовні вміння, розширювати активний словник учнів; виховувати відповідальне ставлення до майбутнього, повагу до старших.

Обладнання: добірка портретів, осінній пейзаж.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання (вправа 38)

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

1. Орфографічна розминка

— Запишіть під диктовку: попереду, щогодини, восени, щоденно, до побачення, щодня.

— Які слова сьогодні наведені в словарному диктанті?

— Перевірте себе за словником.

2. Робота з творами образотворчого мистецтва

— Виберіть полотно, до якого може підійти одне із словникових слів. Поясніть свій вибір. (Осінній пейзаж — таке можна побачити восени.)

— А як назвати інші полотна одним словом?

3. Робота зі словниковим словом

Портрет

Визначення особливостей написання та обговорення їх.

— Внесіть слово до своїх словничків.

— Складіть і запишіть два речення із словом портрет так, щоб в одному воно було підметом, а в другому — другорядним членом речення.

4. Розповідь вчителя

— Але малювати портрети можна не лише фарбами на полотні. Видатні митці літературного слова можуть створити не менш яскраві образи і без фарб. Як ви думаєте, що їм може стати у пригоді?

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися малювати словом. А ще познайомимось з новим типом тексту.

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна робота (за вправою 39)

— Яка мета цього тексту?

2. Бесіда-розповідь

— Чи можна назвати цей текст розповіддю?

— Чому? Аргументуйте свою позицію.

— А яка ж його мета?

— Такі тексти називаються текстами-описами.

3. Творчі завдання (за вправою 39)

— Які почуття викликав у вас дідусь? Чому?

— Якими художніми засобами письменник досяг такого результату?

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Діалог-дискусія (за вправою 40)

Одній групі учнів треба знайти аргументи на доказ того, що це текст-опис, а другій — спростувати цю точку зору.

2. Гра «Мислимо та уявляємо» (диференційоване завдання)

Вчитель пропонує дітям за вибором виконати завдання: вправа 41, або скласти портрет свого однокласника, не називаючи його імені. Потім учні класу намагаються впізнати особу, портрет якої зачитано.

 

VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

— З якими текстами ми сьогодні познайомились?

— Назвіть характерні ознаки цих видів текстів.

— Яка мета таких текстів?

2. Коментар до домашнього завдання






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.