РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 113

Тема. Аналіз контрольної роботи. Текст, його головна думка, заголовок. Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова. Порядок розбору слів за будовою

 

Мета: повторити й закріпити в учнів поняття про текст як зв’язне висловлення певної думки, повторити порядок звуко-буквеного аналізу слова і порядок розбору слів за будовою; розвивати вміння підбирати заголовок до тексту, який би виражав головну думку; виховувати патріотичні почуття.

Обладнання: картки для гри.

ХІД УРОКУ

I. Аналіз контрольної роботи

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання. Робота із вправою 196

Завдання 196 (1) запропонувати виконати самостійно.

Завдання 196 (2, 3) опрацювати усно колективно.

 

III. Оголошення теми й мети уроку

— Визначте теми, які сьогодні ми будемо повторювати.

— А які вміння ми будемо вдосконалювати?

 

IV. Закріплення та систематизація знань

1. Колективна робота із вправою 200

Завдання 200 (1) — усно.

— Яка тема тексту?

— Поясніть, чому ви дібрали саме такий заголовок.

— Який зв’язок існує між темою і заголовком тексту?

— Зараз ми пограємо у гру «Хто швидше?».

— Випишіть з тексту всі слова з буквами я, ю, є, ї. Усно поясніть їх звукове значення.

— Які ще букви можуть позначати два звуки?

— А чи може один звук позначатися двома літерами?

Завдання 200 (3) опрацювати письмово коментовано (два учні працюють на дошці).

2. Самостійна робота з підручником (вправа 201)

3. Робота у парах (за вправою 197)

Завдання 4 опрацювати колективно.

— Чому саме ці іменники можуть бути заголовком цього тексту?

4. Робота за вибором (вправа 204)

— Виберіть і розберіть за будовою слова у такому порядку: іменник, дієслово, прикметник.

— Чому ніхто не зумів розібрати за будовою прикметник? (Тому що його там немає.)

— Виберіть і розберіть іменник з нульовим закінченням.

— Визначте способи творення слів квітник, розквіт.

— Що ви можете сказати про ці слова?

— Розмістіть слова вправи в алфавітному порядку. Поясніть, як будете міркувати.

5. Коментар до домашнього завдання

 

V. Підсумок уроку

Командна гра

Кожна команда отримує картку із словом.

Прекрасного      Деревце         Ввечері

Дається одна хвилина на обговорення в команді можливих завдань. На дошці прикріпити картки:

 

 

Кожна команда швидко вибирає таблички до своїх слів.

Потім кожна команда отримує завдання зробити звуко-буквений аналіз свого слова (усно чи письмово).

Звернути увагу на ненаголошені голосні у словах.

— Які вміння ми сьогодні вдосконалювали?

 

VI. Домашнє завдання

Вправа 208; дібрати заголовок до складеного тексту.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.