РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 12

Тема. Текст-міркування

 

Мета: розширити уявлення дітей про типи текстів, виділити характерні ознаки тексту-міркування, його структурні особливості, вчити складати текст-міркування; розвивати уважність, вміння працювати за зразком; виховувати бажання вчитися, виробляти свідоме й відповідальне ставлення до навчання.

Обладнання: тлумачні словники.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Індивідуальне опитування (за вправою 42)

Учні зачитують складені діалоги.

2. Фронтальне опитування

— Які типи текстів ви складали?

— А які тексти ще існують?

— Поясніть різницю між текстом-розповіддю і текстом-описом.

3. Робота зі словниковим словом

М_х_н_зм

— Як ви розумієте значення цього слова?

— Знайдіть його значення в тлумачному словнику.

— Запишіть транскрипцію цього слова.

— Знайдіть у слові орфограми, які можуть стати причиною помилки. Прочитайте слово орфографічно. Внесіть у словничок.

— Доберіть спільнокореневе слово, що називає людину, яка стежить за роботою механізмів, лагодить їх. (Механік)

— Чи можна з огляду на написання слова механізм передбачити орфограми у слові механік?

— Внесіть слово до словничка.

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

Робота за таблицею «Типи текстів».

Гра «Знавці»

 

?

?

?

Розповідаємо про якусь подію

Розповідаємо про зовнішній вигляд предмета або особи

Хочемо довести або спростувати якийсь факт

Що сталося?

Який?

Чому?

 

— Відновіть таблицю.

— Яку назву ви дали б таким текстам?

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми познайомимось із новим типом тексту, його структурними особливостями.

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Самостійна робота із вправою 41(1)

— Прочитайте текст із вправи 43.

— Яка мета цього тексту? Що хотів нам довести автор?

— Прочитайте правило на с. 23.

Усно колективно опрацювати завдання 41 (2).

— Тож з яким типом тексту ми ознайомилися?

— Яка мета таких текстів?

— Яка структура таких текстів?

2. Додаткове завдання

— Знайдіть і випишіть речення, в якому є словникове слово.

— Що ви можете розповісти про написання цього слова?

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота в парах Вправа 44 (1, 2, 3).

Додаткове завдання

Розібрати за членами реченнями 3-тє речення.

— Що цікавого помітили? (Два присудки)

2. Розвиток мовлення (за вправою 45)

Скласти колективно (усно) й записати у зошиті текст-міркування за наданою схемою.

 

VI. Підсумок уроку

1. Підбиття підсумку шляхом постановки питань

— Поміркуйте, які питання за матеріалом сьогоднішнього уроку ви могли б поставити своїм товаришам.

2. Коментар до домашнього завдання

 

VII. Домашнє завдання

С. 23, правило; вправа 46.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.