РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 17

Тема. Аналіз контрольної роботи. Види речень за метою висловлювання та інтонацією

 

Мета: актуалізувати знання дітей про речення, розширити їх уявлення про види речень за метою висловлювання та інтонацією, вчити визначати вид речення, правильно його записувати і читати, знаходити у тексті й складати самостійно; розвивати мовні вміння дітей, їх мислення й мовлення; виховувати бажання читати книги.

Обладнання: різні за тематикою книги, твори Т. Г. Шевченка, його портрет.

ХІД УРОКУ

I. Аналіз контрольної роботи

 

II. Актуалізація та мотивація навчання

Гра «Плутанина»

День, діти, дню, був, раділи, тихий, літньому, і, сонячний.

— Спробуйте зібрати слова у групи так, щоб вони передавали закінчену думку.

— Як можна назвати такі групи слів?

— Згадайте і розкажіть все, що ви знаєте про речення.

(Вчитель фіксує відповіді дітей на дошці.)

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми розширимо свої знання про речення.

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективне виконання вправи 60 (1, 2)

Звернути увагу на інтонування різних видів речення.

Завдання 3 виконати самостійно.

2. Робота з таблицею

Самостійно розглянути таблицю із вправи 61. Висновок спостережень записати у зошит у вигляді схеми-опори, заповнивши пропуски.

 

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Творче списування (з дошки)

— Спишіть вірш, ставлячи потрібні розділові знаки.

Рідна мова в рідній школі... (!)

Що бринить нам чарівніш... (?)

Що нам ближче і миліш,

І дорожче в час недолі... (?!)

— Визначте види речень за метою висловлювання та інтонацією.

— Речень якого виду немає у вірші?

— Складіть розповідні речення про нашу мову.

— Які шляхи вивчення мови ви знаєте? (Читання художньої літератури)

— І перш за все це, мабуть, повинні бути твори великого сина України Т. Г. Шевченка.

2. Робота із підручником

Вправу 62 (1, 2, 3) виконати усно колективно. Завдання 4 опрацювати самостійно, один учень записує його на дошці.

 

VI. Підсумок уроку

1. Прес-конференція

— Про що ми сьогодні говорили на уроці?

— Самостійно мовчки проаналізуйте, що нового ви дізнались на уроці.

— Хто вважає, що він добре розібрався у новому матеріалі і готовий відповісти на питання учнів?

Ці учні займають місце за вчительським столом. Вони відповідають на питання, які їм ставлять товариші.

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 

VII. Домашнє завдання

Вправа 63, скласти розповідь про види речень за таблицею у зошиті.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.