РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 21

Тема. Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників

 

Мета: удосконалювати знання про структуру речення, продемонструвати зв’язок між однорідними членами речення за допомогою сполучників; розвивати вміння інтонаційно правильно читати речення з однорідними членами речення, ставити розділові знаки на письмі; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: таблиця «Однорідні члени речення».

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 78

— Прочитайте речення. Назвіть однорідні члени речення.

— Поясніть, якими членами речення є однорідні члени.

— Які розділові знаки ви використали на письмі?

2. Фронтальне опитування

Провести за таблицею, складеною на попередньому уроці.

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Утворіть словосполучення: сидів (стілець); бачив (театр); подорожував (гори).

— Чи зв’язані слова у цих словосполученнях?

— А чи можна віднести до прийменників слова і, а, але, й?

— А яка ж це частина мови?

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми познайомимось із новою частиною мови та розширимо свої знання про однорідні члени речення.

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна робота із вправою 79

— Випишіть однорідні члени речення із словами, що їх зв’язують.

— Зверніть увагу на коми. Чи завжди вони стоять між однорідними членами речення?

— А коли не ставляться?

2. Робота із правилом

— Ознайомтесь із правилом на с. 39.

— З якою новою частиною мови ми познайомились?

— Яку роботу вони виконують у мові?

— Розкажіть про вживання сполучників із однорідними членами речення. Що цікавого ви помітили?

— Заповніть схеми.

3. Коментар до домашнього завдання

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота із підручником

Вправу 81 (1) виконати колективно усно.

Завдання 81 (2, 3) — самостійно.

Перевірка — взаємоперевірка у парах.

2. Тренувальний диктант

— Уважно слухаючи інтонування речень, спробуйте їх записати, правильно вживаючи коми. Доцільно організувати коментування речення відразу ж після написання.

image12

 

VI. Підсумок уроку

— Розкажіть про свої враження від уроку.

— Що найбільш зацікавило вас?

— Розставте відповідні розділові знаки у приказках.

• Тричі міряй а раз ріж.

• Умирать готуйся а хліб ори.

• Хліб та вода — то козацька їда.

• Хороше, та не наше.

• І стид говорить, і гріх потаїть.

— Коли так говорять?

 

VII. Домашнє завдання

С. 39, 40 — правила; вправа 82.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.