РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 30

Тема. Особливості відмінювання іменників різного роду в однині

 

Мета: закріплювати знання про відмінювання іменників, продемонструвати відмінності у відмінюванні іменників різних родів, вчити визначати відмінок іменників, ставити іменники у початкову форму; розвивати мовленнєві вміння дітей; виховувати уважність, старанність, акуратність у записах.

Обладнання: картки індивідуального опитування.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 113

Індивідуальне опитування.

2. Картки індивідуального опитування

Картки 1

Випиши словосполучення, в яких виділені слова мають переносне значення.

Теплий (молоко, вечір, зустріч). Крутий (берег, характер, спуск). Птах (сталевий, водоплавний, великий). Крик (дитина, мода, птах). Сховати (книга, усмішка, думка).

Картка 2

Провідміняй іменники: сніг, сонце.

Картка 3

Провідміняй іменники: трава, сіль.

Роботу з картками 2 і 3 провести на дошці.

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Перевірте, чи правильно записані відмінки, питання до них і форми іменників.

— Чим відрізняються форми іменника і спільнокореневі слова?

— Назвіть закінчення іменників у різних відмінках.

— Чому в одних і тих самих відмінках іменники мають різні закінчення?

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми якраз і поговоримо про відмінності у відмінюванні іменників, з’ясуємо, з чим це пов’язано.

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Проблемне питання. Пошукова робота

— Так чому ж іменники в однакових відмінках мають різні закінчення? З чим це пов’язано?

— Давайте проаналізуємо таблиці у вправі 115 і спробуємо знайти відповідь на ці питання.

Колективна усна робота із вправою 115.

Як висновок — ознайомлення із правилами на с. 59.

2. Робота в парах

За вправою 116 (1) — колективно; 116 (2) — самостійно.

Перевірка — фронтально.

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Самостійна робота (за вправою 117)

Доцільно речення скласти колективно, а відмінки визначити самостійно.

2. Робота за варіантами

Вправу 114 виконати за варіантами: I варіант — перший абзац; II варіант — другий абзац; III варіант — третій абзац; IV варіант — четвертий абзац.

Вчитель призначає консультантів для кожного варіанта із числа учнів, які першими правильно виконали завдання.

Кому вдалося виконати завдання без помилок?

Поміркуйте, над чим треба попрацювати тим, в кого у роботі були помилки.

2. Робота із словниковими словами

— Яка пора року описана в тексті?

— Замініть одним словом: подія, яка сталася протягом осені (зими, весни, літа).

— Зверніть увагу на слова, записані на с. 56. Як ви думаєте, чому їх треба внести до словничка?

— Занесіть слова у словничок, підкресливши орфограму.

 

VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Що ми сьогодні вчилися робити?

— А для чого нам це потрібно?

— Розкажіть, про що ви сьогодні дізналися.

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 

VII. Домашнє завдання

С. 59, правило; вправа 118; повторити словникові слова.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.