РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 31

Тема. Розрізнення відмінків іменників жіночого роду

 

Мета: вдосконалювати знання учнів про відмінювання іменників, вчити розрізняти відмінки іменників жіночого роду, ознайомити із способами розрізнення називного і знахідного, давального і місцевого відмінків іменників жіночого роду; розвивати мовні вміння, почуття слова; виховувати любов до Батьківщини, повагу до її історії.

Обладнання: тлумачні словники, карта України, малюнок герба, прапора.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання (за вправою 118)

— Чому в однакових відмінках різні іменники мають різні питання?

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

1. Самостійна робота із вправою 119

— Розкажіть про закінчення іменників у різних відмінках.

2. Гра «Пошук»

За вправою 120 (1) — колективно усно; 120 (2) — самостійно.

Додаткове завдання

— Виберіть іменники тільки жіночого роду.

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— Спробуйте визначити тему уроку, спираючись на матеріал вправи 120.

— Розкажіть, що ми будемо робити.

— А чого нам треба буде навчитися?

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна робота із підручником Вправу 121 опрацювати колективно.

— Як ми визначали відмінки іменників?

— Звірте наші дії з правилом на сторінці 62.

— Що ми робили правильно?

— А що нового підказало нам правило?

2. Робота за варіантами I варіант — вправа 122; II варіант — вправа 123 — визначати відмінки виділених іменників.

3. Робота зі словниковим словом

— Що спільного у цих текстах?

— Що ви можете розповісти про наших предків-козаків?

— Що було головною справою їхнього життя? (Боротьба за незалежність держави)

— А що таке держава? Знайдіть відповідь у тлумачному словнику.

— Як називається наша держава?

— Які символи державності ви знаєте?

— Розкажіть про прапор (герб, гімн) нашої держави.

— Зверніть увагу на написання слова держава. Що можете розповісти?

— Внесіть слово до словничка, підкресліть орфограму.

— Запишіть це слово у давальному і місцевому відмінках. Що ви помітили? Як розрізнити ці відмінки?

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Списування з граматичним завданням. Вправа 124

2. Розвиток монологічного мовлення Запропонувати учням на вибір:

• скласти усний переказ за текстом вправи 124 і малюнком;

• скласти усний твір за вправою 121.

— У чому різниця між переказом і твором? (Вислухати декілька учнів.)

 

VI. Підсумок уроку

1. Самостійна творча робота. Вправа 125

— З якими іменниками ми сьогодні працювали?

— Що про них дізналися?

— А що навчились робити? (Визначати відмінки іменників жіночого роду на -а, -я). Саме це й потрібно вам буде зробити вдома у вправі 126.

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 

VII. Домашнє завдання

Вправа 126; повторити словникові слова.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.