РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 37

Тема. Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку

 

Мета: ознайомити учнів з особливостями утворення форми орудного відмінка іменників жіночого роду на -а, -я, вчити вибирати закінчення з опорою на вивчене правило; розвивати мовні вміння; виховувати увагу до мовленого слова.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 147

2. Робота з таблицею

Відновити на дошці таблицю, складену на попередньому уроці.

— Розкажіть про закінчення іменників у родовому відмінку однини.

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Утворіть словосполучення. Визначте відмінок іменників.

Думати над (задача)

Стояти під (верба)

Жити з (надія)

— Чому в одному відмінку у нас вийшли різні закінчення?

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— З іменниками якого роду ми сьогодні працюємо?

— З формою якого відмінка ми сьогодні працюємо?

— А яку проблему будемо розв’язувати?

— Сформулюйте тему уроку.

— Прочитайте тему уроку в підручнику на с. 75.

Доцільно записати тему на дошці у вигляді схеми:

 

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Пошуково-аналітична робота

Учні самостійно опрацьовують вправу 148. Потім можна запропонувати підбити підсумки у вигляді ток-шоу.

Вибрати із числа учнів класу 2-5 експертів. Запропонувати кожному з них висловити свою думку щодо розв’язання проблеми протягом 1-2 хвилин. Після відповідей експертів учасники можуть поставити їм запитання й висловити свою позицію.

2. Робота з таблицею

Як підсумок роботи — заповнення пропусків у таблиці.

 

image21

 

Якщо учні утруднюються зробити висновок стосовно закінчення -єю, то слід запропонувати їм познайомитись із правилом на с. 74, а потім заповнити пропуск у таблиці.

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Диференційоване завдання

Учні з високою швидкістю письма виконують вправу 149 (1, 2). Учні з недостатньою підготовкою виконують вправу 151 (1, 2). Завдання 149 (3, 4) та 151 (3) опрацювати колективно.

2. Самостійна робота (за вправою 150)

Завдання 150 (2) опрацювати колективно.

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 

VI. Підсумок уроку

1. Експрес-опитування

— За хвилину продумайте запитання за матеріалом уроку, які ви поставили б своїм товаришам.

— Постав своє питання будь-якому учневі в класі.

2. Гра «Я — тобі, ти — мені»

— Поставте в орудному відмінку:

груша        

хата           

Галя

лілія           

тварина     

задача

 

VII. Домашнє завдання

С. 74, правило; вправа 152.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.