РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 38

Тема. Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини

 

Мета: поглибити знання учнів про орудний відмінок іменників, формувати вміння і навички застосовувати правила для пояснення правопису закінчень іменників чоловічого роду; розвивати самостійність, вміння спостерігати і робити висновки; виховувати любов до праці.

Обладнання: картки індивідуального опитування.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 152

Індивідуальне опитування.

2. Картки індивідуального опитування

Картка 1

Спиши, дописуючи замість пропусків потрібні закінчення.

Осінньо_ пожеж__ палають гори.

Пахне земл__ від хлібороба.

Вітер з гам розмовляє, шепче з осок__ .

Пливе човен по Дунаю один за вод__ .

Картка 2

Постав у родовому відмінку. Запиши, виділивши закінчення.

Роса, яблуня, межа, змія.

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

Робота з таблицею.

 

 

— Відновіть таблицю. Складіть за нею коротку розповідь про закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку однини.

— Порівняйте з таблицею, яку я приготувала для сьогоднішнього уроку.

(Вчитель відкриває запис на дошці.)

 

 

— У чому різниця?

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сформулюйте тему сьогоднішнього уроку.

— А яку проблему нам потрібно сьогодні розв’язати?

— А для чого нам це треба знати?

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Заняття доцільно організувати аналогічно до уроку 37.

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Прес-конференція

Вчитель пропонує учням, які добре усвідомили матеріал, відповісти на питання учнів.

2. Диференційоване завдання

Запропонувати учням вибрати собі завдання для самостійного виконання — вправа 157 або 156.

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

4. Усне колективне виконання вправи 158

Ознайомлення із правилом на с. 78.

 

VI. Підсумок уроку

1. Колективна гра (за вправою 155)

— Поясніть, як вибрати закінчення для іменників чоловічого роду на -а, -я в орудному відмінку.

 

VII. Домашнє завдання

Повторити правило на с. 76 і алгоритм на с. 77; вправа 159.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.