РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 41

Тема. Закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини

 

Мета: продемонструвати учням особливості закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини, вчити доцільно використовувати у мовленні паралельні закінчення; розвивати культуру мовлення і поведінки; виховувати любов до природи, уважне ставлення до неї.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

Аналіз виконання вправи 163.

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

1. Хвилинка чистопису

Робота із матеріалом на с. 82.

— Визначте відмінки іменників, виділіть закінчення.

2. Робота з прислів’ям

— Зберіть прислів’я.

У, домі, будь, привітний, чужому, а, примітний, не.

— Як ви розумієте зміст прислів’я?

— Чого воно нас навчає?

— Знайдіть іменник, визначте відмінок, виділіть закінчення.

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— З формами яких відмінків ми сьогодні будемо працювати?

— За чим будемо спостерігати?

— Прочитайте тему уроку на с. 83.

— З іменниками якого роду ми сьогодні будемо працювати?

— Заповніть пропуски в таблиці.

 

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Пошукова діяльність

Робота за варіантами: I варіант — вправа 164 (2); II варіант — провідміняйте слова екран, край.

— Виділіть закінчення давального і місцевого відмінків. Що цікавого ви помітили? (Різні закінчення в однакових відмінках)

— Як ви думаєте, хто правильно дібрав закінчення? (Можливо, що усі зробили правильно.)

— Чим відрізняються іменники, виписані з вправи, та іменники екран та край? (Йдеться про істоти — неістоти)

— Спробуйте зробити попередній висновок.

— Прочитайте правило, звірте з ним свої спостереження.

2. Робота зі схемою

Давайте закінчимо схему, яку ми почали складати.

 

 

— Зверніть увагу, як багато закінчень мають ці відмінки.

— Які фактори впливають на вибір закінчення? (Істота — неістота, кінцевий приголосний основи)

3. Усне колективне виконання вправи 166

— Для чого потрібні паралельні закінчення у давальному та місцевому відмінках?

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

2. Самостійна робота із вправою 165

3. Розвиток зв’язного мовлення (за матеріалом вправи 167)

 

VI. Підсумок уроку

Гра «Тест-контроль»

— За одну хвилину виберіть сполучення, які не відповідають вивченим правилам (з дошки):

Директорові Івану Сергійовичу                           братові Степану

сусіду Івану                                                       дідусеві Василеві

— Поясніть свій вибір.

— А що ще сьогодні нового ви відкрили для себе?

 

VII. Домашнє завдання

С. 81, 82, правила; вправа 168.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.