РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 63

Тема. Спостереження за вживанням прикметників для всебічної характеристики предметів. Граматичний розбір прикметника у сполученні з іменником

 

Мета: систематизувати знання учнів про прикметник як частину мови, ознайомити зі схемою морфологічного аналізу прикметника, вдосконалювати вміння визначати рід, число і відмінок прикметників; розвивати вміння вживати прикметники для всебічної характеристики предмета; виховувати почуття товариськості.

Обладнання: картки індивідуального опитування.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 244

2. Картки індивідуального опитування

Картка 1

Провідміняй словосполучення.

Вечірнє небо, давня історія.

Картка 2

Провідміняй словосполучення.

Синій колір, домашня робота.

Картка 3

Прочитай текст. Випиши з тексту іменники у сполученні з прикметниками. Визнач їх рід, число, відмінок. Виділи закінчення прикметників у множині.

ЖИТНІЙ ДІДУСЬ

У нас в сім’ї за обідом ставлять на стіл дерев’яне блюдо з хлібом. Блюдо старе, йому майже сто років.

По краю блюда друкованими літрами вирізано: «Житній хліб — калачу дід». Напис — ніби коротка казка. Казка розповідає про добрий житній хліб та його рум’яних внуків-калачів. Дід з внуками набирали силу у полі, потім — у гарячій печі. Ставши дужими, вони наділяють своєю силою всіх нас.

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Прочитайте текст з дошки.

РАНОК

Ранок після ночі. Зірки пірнули в безодню неба. Піднімається туман. Тихо навкруги.

— Яке ваше враження від тексту? Чи сподобався він вам? Чому?

— Як же його можна вдосконалити?

 

III. Оголошення теми й мети уроку

— Сьогодні ми будемо вчитися використовувати прикметники для характеристики іменників, познайомимось із граматичним розбором прикметників.

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Усна колективна робота (з дошки)

— Доберіть прикметники, які характеризували б іменники за ознаками:

• кольору — хмара, очі;

• руху — поїзд, річка;

• розміру, відстані, ваги — книжка, країна;

• смакових і нюхових відчуттів — виноград, букет.

А тепер спробуйте за всіма можливими ознаками дібрати прикметники до слова хмара.

2. Самостійна робота з підручником

— Спробуйте дібрати прикметники для всебічної характеристики іменників із вправи 245. Виберіть три прикметники на власний розсуд.

— Поставте усно один із прикметників у родовий (давальний, знахідний, орудний, місцевий відмінок).

— У яких відмінках вживаються прийменники?

3. Творче завдання (за вправою 247)

— Виберіть словосполучення, в яких прикметники стоять у родовому (давальному, знахідному, орудному, місцевому) відмінках.

— Як визначити відмінок прикметника?

— А що ще можна визначити за допомогою закінчення? Як?

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

2. Розвиток зв’язного мовлення (за вправою 246)

— Яку роль виконують прикметники у мовленні?

 

VI. Підсумок уроку

— Згадайте, що ми вчилися робити з вами сьогодні.

— Спробуйте удосконалити текст, з якого ми почали урок. Чи став наш текст виразнішим?

— Завдяки чому?

 

VII. Домашнє завдання

Вправа 248.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.