РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 69

Тема. Відмінювання прикметників у множині. Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині

 

Мета: ознайомити дітей із системою відмінювання прикметників у множині, її особливостями, вчити вживати різні відмінкові форми прикметників у множині; розвивати вміння вживати на письмі закінчення прикметників, орієнтуючись на кінцевий приголосний основи; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: тлумачні словники.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Розподіліть слова у три групи.

Зелений, зелень, зеленіти, синє, син, синіти, порожня, порожнеча, спорожніти, м’яка, м’якість, пом’якшити.

— За якою ознакою ви розподілили слова у групи?

— Виберіть тільки прикметники. Що у них спільного? (Число)

— Розподіліть їх у дві групи. За якою ознакою ви це зробили? (Тверда і м’яка група)

— А чи впливає група прикметників на закінчення при відмінюванні? Як?

— А що ще може вплинути на закінчення?

 

II. Оголошення теми й мети уроку

— Сьогодні ми поспостерігаємо за відмінюванням прикметників у множині, з’ясуємо, чи впливає число на закінчення при відмінюванні.

 

III. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна дослідницька робота

— Поставте записані нами прикметники у множині. Що цікавого помітили? (І тверда, і м’яка група мають однакові закінчення -і).

— За бажанням провідміняйте у парі два прикметники у множині. Поспостерігайте за закінченнями.

— Розкажіть про свої спостереження. Що цікавого ви помітили? (Закінчення прикметників у множині не залежить ні від групи, ні від роду.)

2. Самостійна робота з підручником (вправа 3)

 

IV. Закріплення та систематизація знань

1. Робота із вправою 6

— Чому ж деякі прикметники у родовому і місцевому відмінках мають закінчення -их, а інші — -іх?

2. Робота із словниковим словом

— А хто такі юннати? Зверніться до тлумачного словника.

— Що ви дізналися?

— Це слово словникове. Як ви думаєте чому?

— А чи може хтось пояснити, чому у цьому слові дві літери н?

Спробуйте пояснити:

— Внесіть слово до словничка. Підкресліть і запам’ятайте орфограму. Пропишіть каліграфічно рядок слова юннати, підкреслюючи орфограму.

3. Розвиток мовлення (за вправою 7)

 

V. Підсумок уроку

1. Бесіда

— З чим ви сьогодні познайомились?

— А що цікавого дізналися?

— Як визначити відмінок прикметника у множині?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 

VI. Домашнє завдання

Правило на с. 3, вправа 4.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.