РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 73

Тема. Аналіз контрольної роботи. Поняття про числівник як частину мови. Спостереження за функціональною роллю числівників у мовленні

 

Мета: ознайомити учнів з новою частиною мови — числівником, дати початкове поняття про числівник, його функцію в мовленні, вчити застосовувати знання про числівник на практиці і правильно вживати у мовленні; розвивати інтерес до вивчення природи; виховувати самостійність у навчанні.

Обладнання: орфографічні словнички, малюнок футболіста, етимологічні словники.

ХІД УРОКУ

I. Аналіз уроку

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

 

 

— Згадайте, які частини мови ви знаєте. Заповніть схему.

Діти записують іменник, прикметник, дієслово, прийменник, сполучник.

— Хочете дізнатися, які ще існують частини мови?

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми познайомимось із новою частиною мови.

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Гра «Знайди та поясни»

— Знайдіть відомі вам частини мови.

Дивлюсь, гра, зимовий, у, і, вісім, під, але, другий.

— Які слова викликали у вас утруднення?

— Чому?

— Ці слова — нова частина мови — числівник.

2. Пошукова робота

— Давайте спробуємо дати характеристику словам вісім і другий за планом (вчитель відкриває план, записаний на дошці).

1) Що позначає слово?

2) На які питання відповідає?

3) З якою частиною мови пов’язується?

4) Яким членом речення буває?

Результати роботи вчитель фіксує на дошці.

Як висновок — правило на с. 10. Звернути увагу дітей на те, що числівники бувають порядкові й кількісні.

3. Колективне коментоване виконання вправи 13

— З яким числівником ви зустрілися?

4. Робота зі словниковим словом

— Хто це? (Вчитель вивішує на дошці малюнок футболіста.)

— Подумайте, чому написання слів футбол, футболіст нам пропонують запам’ятати?

— Хто зуміє пояснити цю орфограму? Спробуйте звернутися до етимологічного словника або згадайте свої уроки англійської мови.

— Пропишіть каліграфічно рядок слів футбол і футболіст, підкреслюючи орфограму.

— Занесіть ці слова у словнички.

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Диференційоване завдання

Сильні учні виконують вправу 14, розподіляючи слова у дві групи. Учні з недостатньою підготовкою готують вправу 16.

Завдання 13 (3) — колективно.

— У чому різниця між кількісними і порядковими числівниками?

2. Самостійна робота із вправою 17

Дівчата — непарні речення; хлопці — парні речення.

Додаткове завдання

— Знайдіть і назвіть тільки кількісні числівники.

3. Розвиток зв’язного мовлення (за вправою 18)

 

VI. Підсумок уроку

1. Гра «Хто швидше?» (за вправою 12)

Вчитель читає завдання, а учні вказують на потрібний годинник.

— Прочитайте зазначений час іншим способом.

2. Бесіда

— З якою частиною мови ми познайомились?

— Що ви можете розповісти про числівники?

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 

VII. Домашнє завдання

Правило на с. 10, І варіант — вправа 19; ІІ варіант — вправа 14; повторити словникові слова.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.