РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 77

Тема. Спостереження за вживанням особових займенників у текстах

 

Мета: закріплювати знання про займенник, вчити розпізнавати особові займенники в різних формах і використовувати їх у мовленні; розвивати мовні вміння, вміння висловлювати власні судження; виховувати інтерес до вивчення мови.

Обладнання: картки індивідуального опитування, картки із кросвордом із вправи 43.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 40

2. Картки індивідуального опитування

Картка 1

Спиши текст. Підкресли займенники. Визнач їх особу.

ДІДУСЕВА ЯБЛУНЯ

Дідусь садив яблуні. Йому сказали: «Навіщо вам ці яблуні? Довго чекати від цих яблунь плодів, і ви не покуштуєте з них яблучка». Дідусь відповів: «Я не з’їм — інші з’їдять, мені спасибі скажуть».

 

Картка 2

Прочитай текст. Випиши займенники з прийменниками. Постав до них питання. Визнач особу, число.

Іду я ліском, зриваю голубі дзвіночки та дивлюся, чи не достигли на ліщинах горішки. Глянув на стежку, а там... Ну кроків за десять від мене стоїть лисичка. Мордочка в неї гостра, хвіст довгий, пухнастий. Так, як бачив намальовану в книжці. Я не злякався. Дивлюся на неї, а вона — на мене, ще й носиком нюхає. Я їй кажу:

— Може, ти їсти хочеш, лисичко? На тобі пиріжок.

Стоїть, дивиться.

А тільки я ступив до неї — вона плиг у кущі.

Ото тільки й бачив.

 

Картка 3

Прочитай займенники. Визнач число, особу. Постав питання. Запиши за зразком.

Зразок. Я (хто?) — 1 ос., одн.

Він, ти, мене, нас, до нього, з нею, ми, вони, він.

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Відновіть опорну таблицю, складену на попередньому уроці.

 

Займенник

_________? _________? _________?

Вказує _________, _________, _________, але не _________.

Має особи: ______________________________________________________________________

Змінюється за ____________________________________________________________________

Має рід: _________________________________________________________________________

В реченні ________________________________________________________________________

 

 

III. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні будемо спостерігати за вживанням займенників у текстах, вдосконалювати свої вміння визначати число та особу займенників.

 

IV. Закріплення та систематизація знань

1. Колективна робота із вправою 42 (усно)

2. Хвилинка каліграфії

Робота за варіантами (за матеріалами вправи 42).

I варіант — записати рядок займенників другої особи (ти, ви);

II варіант — прописати займенники першої особи, додавши відсутній (я, ми).

— Який займенник першої особи потрібно було додати II варіанту?

— Пропишіть каліграфічно рядок займенників третьої особи однини і множини.

3. Робота у парах (за вправою 43)

4. Самостійна робота із вправою 41

 

V. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Назвіть особові займенники, що складаються з однієї літери.

— Назвіть займенники, які починаються з однакової літери.

— Чим особливі займенники третьої особи однини?

— Провідміняйте усно займенник ти.

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 

VI. Домашнє завдання

Вправа 44.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.