РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 85

Тема. Аналіз контрольної роботи. Загальне поняття про дієслово як частину мови. Написання не з дієсловами.

Спостереження за зв’язком дієслова в реченні з іншими частинами мови

 

Мета: провести аналіз і підбити підсумки контрольної роботи; актуалізувати знання дітей про дієслово, його граматичні ознаки, правопис його з часткою не; розвивати вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови; виховувати активну життєву позицію.

Обладнання: тлумачні словники.

ХІД УРОКУ

I. Аналіз контрольної роботи

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

Колективне виконання вправи 77. Відповідь на завдання зафіксувати на дошці.

— З якою частиною мови зв’язуються дієслова? (Зафіксувати на дошці.)

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— З якою частиною мови будемо сьогодні працювати?

(Вчитель пише заголовок до опорної схеми, яку починають складати.)

— Дійсно, сьогодні згадаємо все, що ми з вами знаємо про дієслово. (Відповіді дітей вчитель фіксує у схемі.)

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективне виконання вправи 78

— З якою частиною мови найчастіше пов’язується дієслово?

— Якщо найчастіше воно пов’язується з іменником, то з якими частинами мови, що за своїми граматичними ознаками максимально схожі на іменники, ще може пов’язуватись дієслово? (Доповнюється опорна схема.)

2. Самостійна робота з підручником (вправа 79)

— Про яку ознаку дієслова розповіла вам ця вправа?

— Чи можна вважати сполучення підмета і присудка словосполученням?

3. Самостійне виконання вправи 86

— Чому з першого речення ви не змогли вибрати словосполучення?

— А що ви можете розповісти про написання не з дієсловами?

— Хоча слід зазначити, що є в мові дієслова, які без не не вживаються, наприклад: ненавидіти, нехтувати. Такі дієслова слід писати з не разом.

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота за варіантами (за власним вибором)

— Запишіть у зошиті вправу 82 або 83.

— Чого навчають нас ці вправи?

— Що треба знати про правопис не з дієсловами?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

3. Розвиток зв’язного мовлення (за вправою 85)

— Хто хоче запропонувати послухати нам свій переказ?

— З якою частиною мови найчастіше пов’язується дієслово?

4. Робота зі словниковим словом

— А що позначає слово дисципліна? Зверніться до тлумачного словника.

— Як ви думаєте, чому це слово винесли окремо?

— Поясніть орфограми, з якими ми зустрілися в цьому слові.

— Занесіть у словничок, підкресліть орфограми.

— Складіть словосполучення «дієслово + дисципліна». За необхідності змінюйте форму слова дисципліна.

Підтримувати дисципліну;

порушувати дисципліну;

пишатися дисципліною і т. ін.

 

VI. Підсумок уроку

— З якою частиною мови ми розпочали знайомство?

— Прочитайте правило про дієслово на с. 43, порівняйте його з опорою, яку ми склали протягом уроку.

— Що не записували у правилі?

— Вдома повторіть все, що ми дізналися сьогодні про дієслово.

 

VII. Домашнє завдання

Правила на с. 43,44; вправа 84; повторити словникові слова.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.