РІДНА МОВА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 87

Тема. Змінювання дієслів за часами

 

Мета: актуалізувати й розширити знання учнів про час дієслів, вчити визначати час дієслів, утворювати різні часові форми дієслова, правильно їх писати; розвивати вміння спостерігати, робити висновки, співвідносити їх із правилом; виховувати уважність у роботі.

Обладнання: картки для зорового диктанту.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 91

2. Творчий зоровий диктант

Один учень працює біля дошки.

— Ви записуєте в зошиті дієслова в неозначеній формі: спав, випав, іде, їдять, роблю, буду спати, читатиму, клеять, фарбувала, віють, сплю.

— Звірте написане вами із записами на дошці. Що можна сказати?

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Чому у вашій роботі дієслово спали зустрілося тричі?

— Хто пам’ятає, які дієслова я вам запропонувала? (Вчитель виставляє картки спав — буду спати — сплю.)

— Що ви можете розповісти про ці дієслова?

— Чи правильно стоять слова у ланцюжку? А як? Чому?

 

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні поговоримо про часи дієслова, будемо вчитися утворювати різні часові форми.

 

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Дослідницька робота з вправою 92 (колективно)

— Записати речення в зошит, підкреслити дієслова.

— Що ви можете розповісти?

— Порівняйте свої спостереження із таблицею та правилом на сторінці 50.

2. Складання опорної схеми (на дошці)

— Заповніть пропуски.

 

image40

 

— Складіть усно розповідь про часи дієслів.

 

V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота в парах (за вправою 93)

— Скласти й записати ланцюжки слів.

Чому кожен ланцюжок починається з неозначеної форми?

Порівняйте неозначену форму і форму минулого часу. Як утворилися дієслова минулого часу? (Неозначена форма + )

— Як розпізнати часові форми дієслів?

2. Вибірковий диктант

І варіант — записує дієслова минулого часу; ІІ варіант — дієслова теперішнього часу; ІІІ варіант — дієслова майбутнього часу.

Сиділо, клею, різав, сиджу, писатиму, грається, буду думати, побачу, заходить, читала, стоять, рахуватиму, буду дивитись, вивчив, йдемо, встаю, говорили, заспіваю.

Додаткові питання

— Як утворюються форми минулого часу?

— Що цікавого помітили у дієслів минулого часу? (У них є рід.)

— Що помітили у дієслів теперішнього часу? (Є число.)

— А що цікавого помітили у майбутньому часі? (Є проста і складена форма.)

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 

VI. Підсумок уроку

Прес-конференція

— Хто хоче відповісти на питання дітей?

— Складіть і задайте питання за темою нашого уроку.

 

VII. Домашнє завдання

Правила на с. 50; вправа 94.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.