Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Мова і мовлення (3 год) |
||
1 |
Мова — безсмертний скарб народу |
|
2 |
Збагачення мови новими словами |
|
3 |
Культура мовлення і спілкування |
|
Текст (10 год) |
||
4 |
Закріплення поняття про будову тексту. Тема, мета висловлювання. Заголовок |
|
5 |
Слова, найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті |
|
6 |
Засоби зв’язку речень у тексті |
|
7 |
Поділ тексту на частини. Складання плану. Спостереження за роллю абзаців у тексті |
|
8 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-розповідь за темою «Яскраві враження від літніх канікул» |
|
9 |
Особливості змісту та побудови тексту-міркування |
|
10 |
Особливості текстів-описів. Мета цих текстів |
|
11 |
Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів |
|
12 |
Замітка до газети. Узагальнення знань і вмінь за розділом «Текст» |
|
13 |
Перевірна робота. Диктант № 1 |
|
Речення (8 год) |
||
14 |
Аналіз перевірної роботи. Види речень за метою висловлювання та інтонацією |
|
15 |
Основа речення. Діалог |
|
16 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Ромашки» |
|
17 |
Зв’язок слів у реченні |
|
18 |
Однорідні члени речення |
|
19 |
Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників |
|
20 |
Закріплення знань про однорідні члени речення |
|
21 |
Перевірка знань з мови («Мова і мовлення». «Текст». «Речення») |
|
Слово. Значення слова. Частини мови (4 год) |
||
22 |
Аналіз перевірної роботи. Слово. Значення слова |
|
23 |
Значущі частини слова. Розрізнення спільнокореневих слів і форм одного й того самого слова |
|
24 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання твору на основі вражень від екскурсії «Краса осіннього парку» |
|
25 |
Поділ на групи слів, що належать до різних частин мови. Службові слова |
|
Іменник (18 год) |
||
26 |
Повторення вивченого про іменник як частину мови |
|
27 |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників |
|
28 |
Рід і число іменників |
|
29 |
Відмінювання іменників. Початкова форма іменника |
|
30 |
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями |
|
31 |
Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду в давальному і місцевому відмінках однини |
|
32 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання письмового твору-опису за картиною К. Білокур «Соняшники» |
|
33 |
Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині |
|
34 |
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (я) в родовому відмінку |
|
35 |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини |
|
36 |
Правопис закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини |
|
37 |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини |
|
38 |
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини |
|
39 |
Правопис закінчень іменників у множині |
|
40 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Осінь за вікном чарівну казку пише» |
|
41 |
Перевірна робота. Аудіювання. Правопис закінчень іменників у множині |
|
42 |
Уживання іменників з прийменниками в різних відмінках |
|
43 |
Перевірка знань з мови («Іменник») |
|
Прикметник (21 год) |
||
44 |
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про прикметник як частину мови |
|
45 |
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Пряме і переносне значення прикметників |
|
46 |
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: науковому і художньому |
|
47 |
Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні |
|
48 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Пташка красна пір’ям, а людина — добрими справами. Твір-роздум |
|
49 |
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками |
|
50 |
Спостереження за зв’язком прикметників з іменниками в реченнях. Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами і числами |
|
51 |
Перевірна робота. Диктант № 2 |
|
52 |
Аналіз перевірної роботи. Відмінювання прикметників. Таблиця відмінювання прикметників в однині |
|
53 |
Вправи на визначення відмінка прикметника в реченні |
|
54 |
Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст |
|
55 |
Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк- |
|
56 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Перевірна робота. Письмовий переказ |
|
57 |
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників |
|
58 |
Уживання прикметників для всебічної характеристики предметів |
|
59 |
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду |
|
60 |
Відмінювання прикметників у множині |
|
61 |
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині |
|
62 |
Перевірна робота. Контрольне списування |
|
63 |
Узагальнення і систематизація знань і вмінь за темою «Прикметник» |
|
64 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Порівняльний опис дерев. Складання казки за поданим планом і опорними словами «Горобина і ялина в зимовому лісі» |
|