Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 12. ЗАМІТКА ДО ГАЗЕТИ.

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ТЕКСТ»

Мета: ознайомити учнів з формою написання замітки та її характерними особливостями; узагальнити знання учнів за темою «Текст»; розвивати зв'язне мовлення; виховувати самостійність, уважність.

Хід уроку

I.    ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал до уроку на с. 26)

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

—    Щотижня в нашій країні видається велика кількість газет і журналів. У них уміщена інформація про якісь конкретні події. Сьогодні ви ознайомитеся з формою написання замітки до шкільної газети, з її характерними особливостями.

IV.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.       Ознайомлення із заміткою до газети. Вправа 46 (с. 25)

—      Прочитайте текст вправи.

—       Порівняйте його з текстом, який ви складали вдома.

—       Які відмінності ви помітили?

2.       Розвиток мовлення

—        Яку цікаву справу виконував ваш клас?

—        Як би ви про це розповіли учням з іншої школи?

3.          Робота за тлумачним словником

Газета — періодичне, друковане на великих аркушах паперу видання, яке містить різноманітні матеріали про події суспільно-політичного, культурного життя.

—        Діти, а хто готує матеріали для газет і журналів? (Кореспонденти, журналісти)

—         Хто такий кореспондент?

Кореспондент — співробітник газети, журналу, радіо, або приватна особа, яка надсилає свої інформації з місць.

—         А хто такий журналіст?

Журналіст — професійний літературний працівник газет, журналів, радіо та інших органів інформації та пропаганди.

4.        Робота з примірником газети

—       Розгляньте номер газети (дитяча газета).

—       Які рубрики є в цьому примірнику газети? (Передова стаття, повідомлення про факти і події з життя країни, новини із життя країни, новини із життя зарубіжних країн, статті про події в галузі науки і культури, художні твори, оголошення, інформація...)

5.        Спостереження за мовним матеріалом

ПОВЕРНУТИСЯ Б ЗНОВ У ГІМАЛАЇ

Погодні аномалії дошкуляють не лише людям, а й тваринам. Так, у Харківському зоопарку спеціалісти розповіли нам, що гімалайські ведмеді довго не могли залягти в зимову сплячку, бо термометр узимку показував плюсову температуру. Тільки після того, як до України прийшли морози, ведмеді нарешті заснули і на якийсь час полишили мрії повернутися в Гімалаї.

А. Хвильовий

—       Прочитайте статтю (замітку).

—        Який вона має заголовок?

—         Про яку проблему розповів автор?

—          Хто автор цієї замітки?

—          Як по-іншому можна назвати замітку до газети?

6.        Обговорення плану роботи над заміткою (статтею). Вправа 47 (с. 26)

—        Хто може писати статті у шкільну газету?

—        Про що можна написати у шкільну газету?

—        Сьогодні ви будете дописувачами в шкільну газету. А щоб правильно написати замітку, ми скористаємося пам’яткою, поданою у вправі 47.

7.        Робота в групах

—        Напишіть замітку за темою: «Спостереження під час екскурсії до осіннього парку».

8.        Звітування груп. Виправлення мовних помилок

9.         Фізкультхвилинка

V.         УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.          Ознайомлення з написанням листа. Вправа 48 (с. 26-27)

Виразне читання листа, поданого у вправі

—         До кого звертається автор?

—         Про що він повідомляє?

—          Які відмінності в оформленні листа і замітки ви помітили?

2.         Хвилинка спілкування

—           Про яку цікаву послугу розповідають автори підручника?

—            З якою метою люди вигадали електронну пошту?

—           Яких правил слід дотримувати школярам під час користування комп’ютером?

3.           Узагальнювальна бесіда

—              Що таке текст?

—              Що можна скласти до тексту? З якою метою його складають?

—              Які типи текстів вам відомі?

—              Як уникнути повторення в тексті?

—              Чим художній текст відрізняється від науково-популярного?

—              Чим особливий текст-міркування?

—              Що робить наше мовлення образним?

VI.         ПІДСУМ0К УРОКУ

—           Чи сподобався вам урок?

—            Що цікавого ви навчилися робити на уроці?

—             З якими новими словами ознайомилися?

VII.           ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 49 (3), с. 27.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.