Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

РЕЧЕННЯ

Урок 14. АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНОЇ РОБОТИ.

ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ ТА ІНТОНАЦІЄЮ

Мета: продовжити формувати поняття про речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні) та інтонацією (неокличні, окличні); виробляти вміння знаходити їх у тексті і складати самостійно; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал до уроку на с. 26)

—     Чим відрізняється речення від слова?

III.     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

—      Сьогодні на уроці ви будете вчитися визначати види речень за метою висловлювання та інтонацією, правильно їх записувати і читати, а також складати самостійно. А допоможе вам оволодіти цими вміннями і навичками тема «Речення».

—      Прочитайте (с. 28), що цікавого ви дізнаєтеся з цього розділу.

IV.      СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.        Колективне виконання вправи 50 (с. 29)

—       Прочитайте текст вправи з урахуванням розділових знаків.

•     Упізнавання речень за метою висловлювання.

•     Виписування учнями речення зі звертанням.

—       Поясніть правопис розділових знаків в останньому реченні.

2.         Робота за таблицею. Вправа 51 (с.29)

—       Які бувають речення за метою висловлювання?

—        Наведіть приклади.

—         Який розділовий знак ставимо в кінці розповідного речення?

—         Що таке розповідне речення?

—         У кінці якого речення ставимо знак питання?

—          Яке речення називають питальним?

—. Наведіть приклади.

—         Які речення називають спонукальними? Що вони виражають?

—         Який розділовий знак ставимо в кінці спонукального речення?

—          Що вам відомо про окличні речення?

3.           Спостереження за інтонацією речень, різних за метою висловлювання

1)         Настала журлива пора прощання з красним літечком.

          

—        Зробіть висновок про інтонацію розповідного речення.

2)         Сьогодні ми вирушаємо до лісу?

         

            Сьогодні ми вирушаємо до лісу?

          

            Сьогодні ми вирушаємо до лісу?

—         Які особливості має інтонація питального речення?

—         Як ми виділяємо в питальному реченні те слово, яке показує, про кого або про що запитується в реченні?

1)            Будьте уважними до своїх друзів.

Терпляче вислуховуйте того, хто говорить.

Перестаньте порушувати дисципліну!

—        Які це речення за метою висловлювання?

—         Порівняйте інтонацію 1-го, 2-го речень і 3-го речення.

—         Який висновок можна зробити?

2)          Любіть Україну, як сонце, любіть! (В. Сосюра)

         

—          Зробіть висновок про речення з окличною інтонацією.

1.           Вибіркове списування. Вправа 52 (с. 29-30)

Мовчазне читання тексту учнями

—           Що цікавого дізналися з тексту?

—            Який заголовок можна дібрати до тексту?

—            Прокоментуйте, які розділові знаки стоять у кінці кожного речення.

—            Чому деякі слова в тексті написані з великої букви?

—            Запишіть у зошити третій абзац тексту.

—            Назвіть виділені слова.

—            Випишіть їх з тексту та виконайте звуко-буквений аналіз цих слів.

2.          Фізкультхвилинка

I.          УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.          Вправа «Будівельники»

—          Перебудуйте розповідні речення на спонукальні.

Ми любимо свою землю.

Перед уживанням їжі треба мити руки.

За партою слід сидіти рівно.

Кожна людина повинна берегти рідну природу.

2.        Письмо з пам'яті

—       Запишіть вірш з пам’яті. Визначте тип речень.

Рідна мова в рідній школі!

Що бринить нам чарівніш?

Що нам ближче, і миліш,

і дорожче в час недолі?!

                     Олександр Олесь

II.       ПІДСУМОК УРОКУ

Вправа «Незакінчене речення»

        На сьогоднішньому уроці я вдосконалив (ла) свої знання про...

•        На сьогоднішньому уроці я навчився (лася)...

•        Мені було цікаво, коли...

III.      ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 53, с. 30.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.