Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 15. ОСНОВА РЕЧЕННЯ. ДІАЛОГ

Мета: закріплювати знання учнів про підмет, присудок як граматичну основу речення; розвивати вміння визначати в реченні його основу й установлювати зв'язок слів між словами в реченні; здійснити перевірку діалогічного мовлення; виховувати шанобливе ставлення до співрозмовника.

Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.     Перевірка домашнього завдання (вправа 53, с.30)

—    Зачитайте, які спонукальні речення ви виписали з тексту вправи.

—    Які вони за інтонацією?

Один учень записує звукову модель виділеного слова на дошці.

Решта обмінюються зошитами та виконують взаємоперевірку виконаного завдання.

2.     Вправа «Знаки загубилися»

—    Прочитайте текст, розставляючи потрібні розділові знаки в кінці речень.

—    Поясніть свій вибір.

Молода берізка вибігла на узлісся і зупинилася чого це вона так відірвалася від своїх подруг мабуть, зрозуміла, що тут більше простору і сонячного проміння ось чому вона і вища і кучерявіша від інших беріз рости, берізко, звеселяй землю своєю красою.

—      Випишіть спонукальне речення.

—      Підкресліть у ньому звертання. Поясніть розділові знаки.

—      Які види речень за метою висловлювання ви ще знаєте?

—      Наведіть власні приклади.

3.       Каліграфічна хвилинка

по осе ред посередині

—     Запишіть каліграфічно.

У місті побудували парк, посередині якого бив фонтан.

4.      Загадки-жарти

•                  Що стоїть посеред землі? (Літера М)

•                  Що стоїть посередині Харкова? (Літера К)

•                  Що стоїть посередині Дністра? (Літера С)

                  Що стоїть між буквами А і Б? (Літера І)

III.      ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

—     Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над темою «Речення»; пригадаємо, як називаються головні слова в реченні;  будемо встановлювати зв’язок слів у реченні за допомогою питань, а також перевіримо ваші вміння складати діалоги.

IV.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.       Списування з граматичним завданням. Вправа 54 (с. 30-31)

Учні читають текст вправи та добирають до нього заголовок.

—       Спишіть виділені речення.

—       Підкресліть у них головні члени речення.

2.      Бесіда за таблицею «Члени речення»

        

—     Що таке граматична основа речення?

—     На що вказує підмет? На які питання він відповідає?

—     Що виражає присудок? На які питання відповідає присудок?

3.      Вибіркове списування. Вправа 55 (с.31)

Самостійне читання тексту учнями

—     Який заголовок можна дібрати до цього тексту?

—     Випишіть з кожного речення головні члени.

—     Прокоментуйте свій вибір.

Виписування іменників із залежними від них прикметниками

Гайок (який?) невеличкий; руку (яку?) важку; листя (яке?) жовте; накриттям (яким?) пишним, золотим; шар (який?) товстий, м’який; листя (яке?) нове.

4.     Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.      Усне виконання вправи 56 (с. 37)

Учні читають речення та називають його граматичну основу.

—    Які слова автор уживає у переносному значенні? (Збіжить вода; вербичка схилилась; день милується і тішиться; дзвеніли роси; купаються зірки)

—     Спробуйте дібрати до них синоніми.

2.       Робота з пам'яткою «Як вести діалог»

ПАМ’ЯТКА

1.      Дотримуйте теми й мети спілкування.

2.      Під час спілкування не перебивайте співрозмовника.

3.      Будуйте репліки так, щоб заохотити співрозмовника висловити власну думку.

4.      Слухайте зацікавлено й доброзичливо.

5.       Дбайте про те, щоб своїми висловлюваннями не образити співрозмовника.

6.       Дотримуйте етикетних норм і правил поведінки під час діалогу.

3.       Робота в групах

1-ша група

Складіть діалог за початком, використовуючи додаткову інформацію.

—       Мар’янко, подивись на оце диво!

—       Яке диво?

—       Дивись, які маленькі вогники виблискують на небі!

—       Ні, Михайлику, це не вогники, а зорі. А зорі — це космічні тіла. А якщо ти уважно подивишся на небо, то побачиш скупчення зірок. Це...

Цікаві факти

Існують місця скупчення зірок. Люди «розділили» небо на 88 ділянок, назвали їх сузір’ями і дали їм імена героїв давніх міфів, легенд, казкових істот, наприклад, Козерог, Стрілець, Риби, Волопас, Телець, Мала Ведмедиця, Велика Ведмедиця. Два останніх сузір’я мають форму ківшика з ручкою.

2-га група

Складіть діалог за описаною ситуацією.

Ситуація: новенька учениця (учень) у класі, розмова на перерві.

Мета спілкування: познайомитися з однокласницею (однокласником).

Уживайте слова: з якої школи, міста, що сподобалось, найцікавіші предмети, захоплення.

3-тя група

—     Розіграйте діалог за змістом прочитаного тексту.

КОШЕНЯ І МИШКА

Подружилися кошеня і мишенятко. Повернулося кошеня додому, а мама питає: «Що за гарний запах ти із собою принесло?». Котик відповідає: «Так пахне мій друг мишеня!». «Дуже добре,— відказує кішка. — Коли ітимеш до власного Смачного приятеля, поклич мене!».

Цієї миті миша питає у своєї дитини: «Що за гидкий запах ти принесло?». Мишенятко пояснило: «Я гралося із кошеням!». «Та це ж загибель наша!» — злякалася й розгнівалася миша.

4.    Презентація складених діалогів

5.    Аналіз допущених помилок

VI.    ПІДСУМОК УРОКУ

Метод «Мікрофон»

•                Сьогодні на уроці я навчився (навчилася)...

•                Найбільше мені запам’яталося...

•                Я зробив (зробила) для себе такі висновки...

•                Найбільше мені сподобався діалог..., тому що...

VII.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 57, с. 31.

 









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.