Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 16.  УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ «РОМАШКИ»

Мета: вчити учнів переказувати текст, використовуючи творче слово у власному мовленні, виконувати самоперевірку роботи; розвивати вміння встановлювати логічні зв'язки, пам'ять, уяву, спостережливість, увагу; виховувати бережливе ставлення до природи, працьовитість.

Хід уроку

I.       ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.       Робота над загадкою

—       Щоб дізнатися тему уроку, спробуйте відгадати загадку.

• Стоять у лузі сестрички

Коли настоєм їх помиють.

Золотенькі очі, біленькі вієчки.        

А що це за лікувальні квіти,

Від них шовком коси пломеніють,     

Скажіть, будь ласка, діти? (Ромашки)

 

2.    Розглядання ілюстрацій, малюнків, фото; коротка бесіда за ними

3.    Технологія «Павутинка»

—    Розкажіть, що цікавого ви дізналися на уроках природознавства про ромашку.

         

4.    Евристична бесіда

—    Ромашку дуже люблять у народі за поєднання простоти, невибагливості і загадкової краси. Вона — обов’язкова квітка українського віночка. Усім відома традиція гадання на її пелюстках. У багатьох віршах, піснях, казках, легендах розповідається про ромашку.

III.     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

—      Сьогодні ви спробуєте записати переказ тексту про цю чудову квітку.

IV.      РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ

1.        Ознайомлення із текстом

РОМАШКИ

Навесні Ліда й Оля вирішили у дворі розбити клумбу. Сестри скопали грядку і засіяли її насінням ромашки.

Дівчата старанно доглядали квітник: пололи бур’ян, у спеку поливали.

Якось уранці Оля і Ліда зупинилися біля розквітлих квіток і побачили, що ромашки дуже ніжні. Голівки їх, неначе маленькі жовті сонечка з білосніжними промінчиками. Листя — ніби прозоре зелене мереживо. У кожній квіточці — крапелька роси, а в ній блакитне небо і пухнасті хмарки пливуть. Над ними весело кружляли бджілки.

Сестрички спочатку захотіли нарвати ромашок у букет, але подумали, що зірвані квіти швидко зів’януть. Тоді не почують вони співу пташок, не побачать сонечка, бджілок і навіть їх.

Дівчата вирішили, що ромашки — чудові квіти, нехай собі ростуть. (98 слів)

2.    Визначення теми й головної думки тексту

3.    Аналіз тексту

—    Хто і де вирішив розбити клумбу?

—    Як дівчата доглядали квітник?

—    Що якось уранці побачили Оля і Ліда?

—    З чим дівчатка порівняли голівку і листочки ромашки?

—    Що відображалося в крапельці роси?

—     Хто весело кружляв над квітами?

—    Що спочатку захотіли зробити сестри?

—    Що вирішили дівчата?

4.     Мовний аналіз тексту

—     Якими словами автор називає Ліду і Олю? (Дівчатка, сестрички, вони)

—     З якою метою він це робить?

—     Доберіть синоніми до слів: квітник — клумба; кружляли бджілки — літали бджілки; блакитне небо — голубе небо; спека — теплінь.

—    А які слова краще вжити: використані автором чи запропоновані нами? (Авторські)

5.    Структурний аналіз тексту

1)   Складання плану тексту у вигляді запитань за опорними назвами дій: зробили, доглядали, побачили, літав, захотіли, вирішили.

План

1.     Що навесні зробили Оля і Ліда?

2.      Як дівчата доглядали клумбу?

3.      Які квіти побачили вранці сестри?

4.       Хто літав над ромашками?

5.       Що захотіли зробити дівчатка?

6.       Яке рішення ухвалили сестри?

2)       Поділ тексту на абзаци.

—       Назвіть зачин, кінцівку.

—       Про що йдеться в основній частині?

—        Скільки абзаців у тексті?

6.         Усне переказування тексту

7.         Орфографічна підготовка

Навесні, вранці, старанно, засіяли, прозоре мереживо, зів’януть.

8.        Повторне читання тексту вчителем

9.        Запис переказу в зошит

Індивідуальна допомога слабшим учням може бути такою:

•         початок абзаців;

•         набір опорних слів до кожного абзацу.

10.       Перевірка виконаної роботи

Слухання 3-4 переказів, внесення порад, коректив.

V.         ПІДСУМОК УРОКУ

Метод «Мікрофон»

—         Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?

—         Що нового дізналися?

—          Чи сподобався вам урок? Чому?









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.