Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 24.  УРОК РОЗВИТКУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ТВОРУ НА ОСНОВІ ВРАЖЕНЬ ВІД ЕКСКУРСІЇ «КРАСА ОСІННЬОГО ПАРКУ»

Мета: ознайомити учнів з осінніми змінами в природі; вчити висловлювати свої враження, використовуючи мовні засоби спілкування: збагачувати словниковий запас; розвивати вміння правильно будувати речення в монологічному і діалогічному мовленні; виховувати любов до природи, естетичне сприймання навколишнього.

Хід уроку

I.       ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.         Поетична сторінка

Ясне сонце не гріє

Холодок повіва,

Затихає, жовтіє

На узліссі трава.

Осипаються клени,

Листя з дуба летить....

Лиш ялинка зелена

Серед лісу стоїть.

Грицько Бойко

—       Якими барвами осінь розмалювала парк?

—       Що вабить око в осінньому парку?

—        Що викликає сум?

Хто в хустині червоненькій

Став у лісі між дубів?

Може, дівчина маленька

Назбирать прийшла грибів?

Ні, не дівчина там стала,

Горобина виростала,

Ту хустину гаптувала

Щедра осінь золота.

М. Познанська

—      З ким поетеса порівнює горобину?

—       У якому значенні вжито слово хустина?

—        Що означає слово гаптувала?

—        Доберіть синоніми до цього слова.

2.         Бесіда

—        Чи співзвучні слова віршів із тим, що ви бачили в парку під час екскурсії?

—         Що особливого помітили?

III.         ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

—          Сьогодні на уроці розвитку зв’язного мовлення ви будете вчитися складати твір на основі власних вражень від екскурсії, використовуючи мовні засоби спілкування.

IV.          СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота до складання твору

—          Доберіть епітети до слова осінь. (Золота, чарівна, чаклунка)

—          Доберіть антоніми до прикметників, що характеризують осінь. Сумна — ... (весела).

Тривожна — ... (спокійна).

Буденна — ...(святкова, урочиста).

Тепла — ... (холодна).

—        За якими деревами ви спостерігали в парку?

2.         Створення словникової скарбнички

пожовкле

шелестить

тривожно

червоне

тремтить

урочисто

зелені

стоять

непокірно

кремезні

танцюють

весело

жовте

опадають

замріяно

золоті

торкнулася

непомітно

багряні

красуються

по-особливому

металевий

дзвенить

безшумно

пишні

пливуть

хороше

суха

шумить

казково

3.        Робота в парах

—        Опишіть свою рослину, використовуючи найвлучніші слова та вирази. А щоб легше було це зробити, використайте словникову скарбничку.

4.          Усна побудова розповіді

5.           Фізкультхвилинка

Осінній дощик крапотить,

Листок від холоду тремтить.

Краплина вдарила важка

І відірвала геть листка.

І закружлявся він в падінні.

Оглянув барви всі осінні,

Над ставом трішки покружляв —

Де впасти місце вибирав.

Та часу мало мав листок,

То й ліг в травичку під дубок.

Лежать там буде до весни

І бачити солодкі сни.

6.       Запис твору в зошитах

7.       Зачитування написаних творів

8.       Виправлення типових мовних помилок

V.        ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

—        Чого навчилися на цьому уроці?

—         Якими потрібно бути під час екскурсії? Чому?









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.