Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 30. РОЗРІЗНЕННЯ ВІДМІНКІВ ІМЕННИКІВ З ОДНАКОВИМИ ЗАКІНЧЕННЯМИ

Мета: закріпити знання учнів про відмінювання іменників; ознайомити із способами розрізнення давального і місцевого відмінків; розвивати мовленнєві вміння; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до Батьківщини.

Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Знов день почався, діти.

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати —

Кличе в подорож дзвінок.

II.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.       Перевірка домашнього завдання (вправа 106, с. 54)

—      Які прислів’я та приказки ви дібрали про рідний край?

—       Прочитайте складені речення.

—        У якому відмінку вживається сполучення слів рідний край у вашому реченні?

2.          Каліграфічна хвилинка

Д дДд ер жав дер держава

—         Як ви розумієте значення цього слова?

Держава — це політична організація суспільства на чолі з урядом та його органами.

—         Запишіть каліграфічно.

Живи і міцній, українська державо!

—          Назвіть спільнокореневі слова до слова держава.

(Державна, державність)

—           Складіть речення з однорідними членами речення.

..., ..., ... — державні символи України.

3.           Підготовча робота

—           Що називають відмінюванням іменників?

—           Провідміняйте іменник земля.

—           Назвіть закінчення іменника, який ви провідміняли, у різних відмінках.

—           Чому в різних відмінках іменник має однакове закінчення?

III.            ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

—             Сьогодні ви дізнаєтеся про це на уроці, спробуєте з’ясувати, з чим це пов’язано.

IV.             СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.               Колективне виконання вправи 108 (с. 55)

Самостійне читання тексту учнями

—              Назвіть виділені у тексті іменники. (Боротьбі — у боротьбі)

—              Визначте їх відмінок.

—              Як розрізнити відмінкові форми, що мають однакові закінчення?

2.               Ознайомлення з правилом (с. 55)

3.               Самостійна робота

Учні складають і записують кілька речень із виділеним у вправі 108 іменником у формі давального і місцевого відмінків однини.

4.               Фізкультхвилинка

V.                УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.                Розвиток зв'язного мовлення. Вправа 107 (с. 54-55)

—                Хто із вас уміє підписувати конверти?

—              У якому відмінку вживають іменники, що називають прізвище, ім’я та по батькові людини, якій адресують листа?

Словникова скарбничка

—              Кого називають адресатом?

—              А кого — адресантом?

Практична робота Учні заповнюють поштові конверти.

2.              Робота в парах. Вправа 109 (с. 56)

Мовчазне читання тексту учнями

—            Обміняйтеся думками, що цікавого ви дізналися про українських козаків.

—            Поясніть значення слова резиденція.

—            Який іменник повторюється в тексті?

—            Визначте його відмінок.

3.             Вибіркове списування

—            Випишіть із тексту вправи 109 речення, у яких іменник Січ уживається в давальному і місцевому відмінках.

—            Випишіть останнє речення тексту. Поясніть уживання розділових знаків.

4.             Редагування тексту вправи 109

—            Як можна вдосконалити цей текст?

5.            Творче завдання

—            Спишіть вірш, замінивши закінчення іменників, поданих у дужках.

—            Визначте відмінок цих іменників.

У нашій (хата) на (стіна) висить портрет у (рама) — він дуже рідний і мені, і (тато), і (мама).

VI.            ПІДСУМОК УРОКУ

—           Що вчилися робити на уроці?

—           Як відрізнити відмінки іменників, закінчення яких збігаються?

VII.          ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 110, с. 56.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.