Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 39. ПРАВОПИС ЗАКІНЧЕНЬ ІМЕННИКІВ У МНОЖИНІ

Мета: ознайомити учнів з відмінюванням іменників у множині; вдосконалювати вміння і навички правопису відмінкових закінчень іменників; розвивати мовне чуття; виховувати любов до рідної землі.

Хід уроку

I.         ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.        АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.         Перевірка домашнього завдання (вправа 140, с. 73)

—        Прочитайте побудовані прислів’я. Поясніть їх зміст.

—       Поясніть правопис іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини.

2.          Самостійна робота

1    варіант

1.         Визначте групу іменників, що правильно вжиті в давальному відмінку однини.

а)       Директорем, другом, князем.

б)       Дитектореві, другу, князеві.

в)       Директорові, другові, князеві.

2.         Поставте іменники у давальному та місцевому відмінках однини. Виділіть закінчення.

 Кінь — .......

вчитель — ..., ...

будинок — .......

гай — .......

Андрій Іванович — ..., ...

 2     варіант

1.       Визначте групу іменників, що правильно вжиті в місцевому відмінку однини.

а)       Хлопцем, каменем, батьком.

б)       На хлопцеві, на каменю, на батьку.

в)       На хлопцеві, на камені, на батькові.

2.       Поставте іменники у давальному та місцевому відмінках однини. Виділіть закінчення.

 їжак—.......                                         

школяр — .......                                 

край — ..., ...

день—.......

дядько Петро—.......

 

 

3.        Каліграфічна хвилинка

—        Запишіть каліграфічно.

Тонна, грам, кілометр, кілограм, центнер.

—       Назвіть «зайве» слово.

—       Поясніть, чому ви так вважаєте? (Кілометр — це міра довжини, а решта слів належать до мір маси.)

4.          Гра «Я — тобі, ти — мені»

Учитель називає іменники в однині, а учні ставлять їх у множину. Автомобіль, черговий, сіль, школа, квітка, молоко, річка, читання.

—          Що ви помітили? (Є іменники, які вживаються тільки в однині.) Учитель називає іменники у множині, а учні ставлять їх в однину.

Гори, ворота, міста, села, штани, дрова, океани, хлопці, гроші.

—          Що ви помітили? (Є іменники, які вживаються тільки в множині.)

—          Чи змінюються за відмінками іменники у множині?

III.        ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

—               Сьогодні на уроці ми про це дізнаємося, будемо вчитися відмінювати іменники в множині, правильно писати закінчення іменників у множині.

IV.       СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.          Колективне виконання вправи 141 (с. 73)

Виразне читання вірша В. Сосюри, добирання до нього заголовка

—         Які іменники вжиті в однині, а які у множині?

—        Поставте іменники, ужиті в однині у форму множини.

2.        Спостереження над мовним матеріалом. Вправа 142 (с. 73-74)

Ознайомлення з таблицями відмінювання іменників у множині

—          За якою ознакою здійснено розподіл іменників?

—          Які закінчення мають іменники у множині?

—          У яких відмінках іменники у множині мають однакові закінчення? (Іменники, що означають назви неістот, у називному і знахідному відмінках; іменники, що означають назви істот, у родовому і знахідному відмінках)

—          Як же розрізняти відмінок таких іменників у множині?

3.         Робота над текстом вправи 143 (с. 75)

     Читання тексту учнями, добирання до нього заголовка.

•     Списування тексту з граматичним завданням.

•     Читання перебудованого тексту.

•     Визначення відмінків виділених іменників у формі множини.

•     Визначення головних членів кожного речення.

4.         Фізкультхвилинка

V.         УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.          Усне виконання вправи 144 (с. 75)

•     Визначення особливостей форм іменників у родовому відмінку множини.

•     Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 75).

—        Які закінчення можуть мати іменники у родовому відмінку множини?

2.          Розвиток зв'язного мовлення

Розповіді дітей про птахів і звірів, яких вони бачили у зоопарку.

3.           Самостійна робота. Вправа 145 (с. 76)

•     Читання перебудованого тексту вправи.

•     Визначення відмінків виділених слів.

4.          Словникова скарбничка

—         Прочитайте слово, записане у рамці на с. 76 підручника.

—         Розкодуйте слова і запишіть речення.

Козаки у боях за незалежність українських земель використовували урш- ниіц, ивгнітвки, лішаб, ипсси. (Рушниці, гвинтівки, шаблі, списи)

VI.        ПІДСУМОК УРОКУ

—         Що вчилися робити на уроці?

—         Для чого нам потрібно знати як пишуться іменники у множині?

—         Під час виконання яких завдань у вас виникли труднощі?

VII.          ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 146 (1, 2), с. 76.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.