Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 41. ПЕРЕВІРНА РОБОТА. АУДІЮВАННЯ. ПРАВОПИС ЗАКІНЧЕНЬ ІМЕННИКІВ У МНОЖИНІ

Мета: розширити знання учнів про правопис закінчень іменників у множині; перевірити аудіативні навички; розвивати пам'ять, увагу; виховувати старанність.

Хід уроку

I.       ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (дивдодатковий матеріал до уроку на с. 42)

III.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

IV.       ПЕРЕВІРНА РОБОТА. АУДІЮВАННЯ

ВЕДМІДЬ І ПАВУЧОК

Одного разу після довгої мандрівки лісом ведмідь заліз у свій барліг і глибоко заснув. А коли прокинувся, то побачив, що по його лапі повзе павучок.

—              Що це ти собі надумав? По мені, ведмедеві, лазити?! — роздратовано пробурмотів ведмідь. Розсердився на павучка і хотів його вбити.

Що міг вдіяти маленький павучок проти такого велетня?

—              Даруйте, дядьку, я більше не буду,— почав благати павучок ведмедя. Відпустіть мене, я вам ще в пригоді стану.

—             Чим же ти, дрібнота, можеш мені послужити? — здивувався старий ведмідь. — Яка може бути з тебе поміч?

Але все-таки пожалів маленького і відпустив.

Через деякий час у ліс прийшли мисливці. Ходять, блукають у лісній гущавині то в один бік, то в другий, а дичини нема. Хотіли вже додому повертатися, несподівано натрапили на сліди ведмедя і почали за ним ганятися. Бідний ведмідь не знав куди подітися, щоб урятуватися від мисливців. Ось-ось виб’ється із сил, як раптом угледів під величезною скелею яму і скочив туди.

Павучок це бачив і одразу про все здогадався. Поліз скоренько до тієї ями і швидко обснував її густою павутиною. Потім став чекати, що буде далі. Посидів трохи, аж тут біжать мисливці. Прибігли й стали неподалік від скелі.

—              А може наш бурмило сидить у тій ямі, що під скелею? — сказав один з мисливців.

—              Туди він не міг залізти,— озвався другий мисливець. — Хіба ти не бачиш — там повно павутиння. Якби ведмідь заліз туди, то павутиння порвав би. Хіба не так?

—               Це правда! — підтвердили інші мисливці.

Постояли, покрутилися та й пішли далі.

А старий бурмило сидить собі тихенько у тій ямі й від страху ані живий ані мертвий. Так злякався, бідолаха, що не смів навіть поворухнутися. І сидів там довго-довго. А врешті вирішив визирнути — подивитись, чи нема якоїсь небезпеки.

Лізе ведмідь з тієї ями й очам своїм не вірить — яма поснована густим павутинням, а павучок гойдається на ньому і сміється.

—              Бачите, дядьку,— озвався він до ведмедя, — якби не моє павутиння, то вас давно не було б на світі. Ви мене тоді пожаліли, то і я вас пожалів. Як кажуть: «Старе добро не забувається».

—              Щиро тобі дякую, павуче, що ти врятував мене від смерті,— відповів зі сльозами на очах старий ведмідь.

Відтоді ведмідь ставився до павучка з великою повагою і вдячністю.

Тестування

1.       Назви дійових осіб.

а)                 Павучок і ведмідь;

б)                 мисливці, павучок, ведмідь;

в)                 мисливці, ведмідь.

2.        Чому ведмідь відпустив павучка?

а)                 Бо він не їсть павуків;

б)                 бо павук дуже благав ведмедя;

в)                 бо ведмідь був добрий.

3.          Яка біда трапилася з ведмедем?

а)                 Він потрапив у пастку;

б)                 на нього напали мисливці;

в)                 на нього напали бджоли.

4.           Хто допоміг ведмедеві врятуватися?

а)                 Вдача;

б)                 павучок;

в)                 інші ведмеді.

5.           Чому павучок урятував ведмедя?

а)                 Бо хотів похвалитися, який він удалий;

б)                 бо ведмідь його колись пожалів і відпустив;

в)                 бо він поважав ведмедя.

6.             Яка головна думка казки?

а)                 Старе добро не забувається;

б)                 друзі пізнаються в біді;

в)                 не ламай гілку, на якій сидиш.

Фізкультхвилинка

V.         ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.          Творча робота

—          Запишіть речення, змінюючи форму однини іменників на форму множини. Визначте відмінки цих іменників.

БІЛКИ

Восени у (білка) особливо багато клопоту. Треба на зиму (гриб) насушити. Запастися (горіх), (жолудь), (шишка). (Дупло) вимостити, втеплити. Пізніше, коли на землю впадуть (заморозок), їм треба міняти (шубка).

—         Як ви розрізняли відмінки іменників у множині?

2.           Самостійна робота

—         Запишіть словосполучення, поставивши іменники в родовому відмінку множини.

2 варіант чимало (заповідь) багато(озеро) не чув (розповідь) побачили (суддя) п’ять (століття)

1 варіант Багато (вишня) кілька (прізвище) немає (знання) багато(соловей) кілька (вікно)

—              З одним із словосполучень складіть і запишіть речення.

 

VI.             ПІДСУМОК УРОКУ

—             Що повторили на уроці?

—             Що нового дізналися?

VII.             ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 146 (3), с. 76.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.