Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 41. ПЕРЕВІРНА РОБОТА. АУДІЮВАННЯ. ПРАВОПИС ЗАКІНЧЕНЬ ІМЕННИКІВ У МНОЖИНІ

Мета: розширити знання учнів про правопис закінчень іменників у множині; перевірити аудіативні навички; розвивати пам'ять, увагу; виховувати старанність.

Хід уроку

I.       ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (дивдодатковий матеріал до уроку на с. 42)

III.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

IV.       ПЕРЕВІРНА РОБОТА. АУДІЮВАННЯ

ВЕДМІДЬ І ПАВУЧОК

Одного разу після довгої мандрівки лісом ведмідь заліз у свій барліг і глибоко заснув. А коли прокинувся, то побачив, що по його лапі повзе павучок.

—              Що це ти собі надумав? По мені, ведмедеві, лазити?! — роздратовано пробурмотів ведмідь. Розсердився на павучка і хотів його вбити.

Що міг вдіяти маленький павучок проти такого велетня?

—              Даруйте, дядьку, я більше не буду,— почав благати павучок ведмедя. Відпустіть мене, я вам ще в пригоді стану.

—             Чим же ти, дрібнота, можеш мені послужити? — здивувався старий ведмідь. — Яка може бути з тебе поміч?

Але все-таки пожалів маленького і відпустив.

Через деякий час у ліс прийшли мисливці. Ходять, блукають у лісній гущавині то в один бік, то в другий, а дичини нема. Хотіли вже додому повертатися, несподівано натрапили на сліди ведмедя і почали за ним ганятися. Бідний ведмідь не знав куди подітися, щоб урятуватися від мисливців. Ось-ось виб’ється із сил, як раптом угледів під величезною скелею яму і скочив туди.

Павучок це бачив і одразу про все здогадався. Поліз скоренько до тієї ями і швидко обснував її густою павутиною. Потім став чекати, що буде далі. Посидів трохи, аж тут біжать мисливці. Прибігли й стали неподалік від скелі.

—              А може наш бурмило сидить у тій ямі, що під скелею? — сказав один з мисливців.

—              Туди він не міг залізти,— озвався другий мисливець. — Хіба ти не бачиш — там повно павутиння. Якби ведмідь заліз туди, то павутиння порвав би. Хіба не так?

—               Це правда! — підтвердили інші мисливці.

Постояли, покрутилися та й пішли далі.

А старий бурмило сидить собі тихенько у тій ямі й від страху ані живий ані мертвий. Так злякався, бідолаха, що не смів навіть поворухнутися. І сидів там довго-довго. А врешті вирішив визирнути — подивитись, чи нема якоїсь небезпеки.

Лізе ведмідь з тієї ями й очам своїм не вірить — яма поснована густим павутинням, а павучок гойдається на ньому і сміється.

—              Бачите, дядьку,— озвався він до ведмедя, — якби не моє павутиння, то вас давно не було б на світі. Ви мене тоді пожаліли, то і я вас пожалів. Як кажуть: «Старе добро не забувається».

—              Щиро тобі дякую, павуче, що ти врятував мене від смерті,— відповів зі сльозами на очах старий ведмідь.

Відтоді ведмідь ставився до павучка з великою повагою і вдячністю.

Тестування

1.       Назви дійових осіб.

а)                 Павучок і ведмідь;

б)                 мисливці, павучок, ведмідь;

в)                 мисливці, ведмідь.

2.        Чому ведмідь відпустив павучка?

а)                 Бо він не їсть павуків;

б)                 бо павук дуже благав ведмедя;

в)                 бо ведмідь був добрий.

3.          Яка біда трапилася з ведмедем?

а)                 Він потрапив у пастку;

б)                 на нього напали мисливці;

в)                 на нього напали бджоли.

4.           Хто допоміг ведмедеві врятуватися?

а)                 Вдача;

б)                 павучок;

в)                 інші ведмеді.

5.           Чому павучок урятував ведмедя?

а)                 Бо хотів похвалитися, який він удалий;

б)                 бо ведмідь його колись пожалів і відпустив;

в)                 бо він поважав ведмедя.

6.             Яка головна думка казки?

а)                 Старе добро не забувається;

б)                 друзі пізнаються в біді;

в)                 не ламай гілку, на якій сидиш.

Фізкультхвилинка

V.         ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.          Творча робота

—          Запишіть речення, змінюючи форму однини іменників на форму множини. Визначте відмінки цих іменників.

БІЛКИ

Восени у (білка) особливо багато клопоту. Треба на зиму (гриб) насушити. Запастися (горіх), (жолудь), (шишка). (Дупло) вимостити, втеплити. Пізніше, коли на землю впадуть (заморозок), їм треба міняти (шубка).

—         Як ви розрізняли відмінки іменників у множині?

2.           Самостійна робота

—         Запишіть словосполучення, поставивши іменники в родовому відмінку множини.

2 варіант чимало (заповідь) багато(озеро) не чув (розповідь) побачили (суддя) п’ять (століття)

1 варіант Багато (вишня) кілька (прізвище) немає (знання) багато(соловей) кілька (вікно)

—              З одним із словосполучень складіть і запишіть речення.

 

VI.             ПІДСУМОК УРОКУ

—             Що повторили на уроці?

—             Що нового дізналися?

VII.             ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 146 (3), с. 76.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.