Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 47. ВПРАВИ НА ДОЦІЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ

У МОВЛЕННІ

Мета: практично ознайомити учнів із ступенями порівняння прикметників; провести спостереження за формами прикметників найвищого ступеня (без уживання термінів);вчити використовувати ступені прикметників у мовленні; збагачувати словниковий запас; формувати мовленнєві навички; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку

I.           ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.           АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.           Перевірка домашнього завдання (вправа 162, с. 85)

—            Прочитайте розповідь, яку ви склали вдома.

—            Це художній текст чи науково-популярний? Обґрунтуйте свою думку.

—             Які прикметники ви використали у своїй розповіді? Назвіть їх.

2.           Каліграфічна хвилинка

В в ел ер ів ул

Село Вербівка потонуло у вербах.

—             До яких частин мови належать слова, подані в реченні?

—             Якої з вивчених частин мови тут немає?

—            Додайте прикметники до іменників. (Невеличке село Вербівка потонуло у зелених вербах.)

—            Яке речення у вас вийшло? Прочитайте його.

—            Розберіть за будовою ці прикметники.

III.            ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

—           Сьогодні на уроці ми розширимо уявлення про прикметник, дізнаємось, як можуть бути пов’язані значення прикметника і його будова.

IV.            СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над віршем. Вправа 165 (с. 86)

—             Прочитайте виразно вірш.

—              Назвіть прикметники, які зустрілися вам у цьому вірші.

—              Розгляньте, як утворився прикметник найкращий.

       

—             Які зміни у будові вплинули на значення прикметників?

2.              Робота над словами в рамці (с86)

—              Спробуйте пояснити, як утворилися прикметники найспритніші, найясніші.

Мовчазне читання слів учнями

—              Хто бажає правильно прочитати слова в рамці?

—              Запишіть ці слова з пам’яті.

—             Для одного з прикметників другого стовпчика утворіть «ланцюжок ступенів».

—              Складіть речення з одним із прикметників.

3.              Самостійна робота. Вправа 1 бб (г. 86-87)

•               Самостійне читання тексту учнями.

•               Усне виконання першого завдання до тексту.

               Списування тексту з граматичним завданням.

•               Перевірка виконаної роботи.

—             Назвіть словосполучення прикметника з іменником.

—             Який прикметник уживається в множині? (Найласкавіші)

—              Який рід мають прикметники, вжиті у тексті в однині?

4.               Фізкультхвклинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити:

Раз — підняти руки вгору,

Два — нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири — прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз — піднялись, два присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто втомився присідати,

Може вже відпочивати.

V.            УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.            Робота над загадками і прислів'ями. Вправа 163 (с. 55)

—                   Прочитайте і відгадайте загадки.

—                    Прочитайте прислів’я і поясніть їх зміст.

—                    Знайдіть у записах прикметники-антоніми.

—                    Спишіть прислів’я, підкресліть у них прикметники.

2.              Робота в парах. Вправа 164 (с. 85)

—                     Прочитайте текст, доповнюючи його прикметниками з довідки. Словникова скарбничка

—                     Поясніть значення слів: клуня, виринають.

—                     Які букви ви вставите в словах з пропущеними буквами?

—                     Обґрунтуйте правопис цих слів за допомогою правила.

—                     Назвіть головні члени у першому реченні.

3.              Розвиток зв'язного мовлення

—           Опишіть український вишитий рушник, використовуючи подані прикметники.

Лляний, тонкий, білий, полотняний, український, дорогий, простий, красивий, кольоровий, червоний, чорний, народний, рослинний орнамент.

VI.             ПІДСУМОК УРОКУ

—                        Про що дізналися на сьогоднішньому уроці?

—                        Чого навчилися?

VII.             ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 167, с. 87.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.