Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова. 4 клас. І семестр за підручником М. С. Вашуленка - розробки уроків

Урок 61. ВПРАВИ НА ВЖИВАННЯ РІЗНИХ ВІДМІНКОВИХ ФОРМ

ПРИКМЕТНИКІВ У МНОЖИНІ

Мета: вчити учнів відмінювати прикметники у множині; формувати правильні правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас; розвивати пізнавальну самостійність, мовлення учнів; виховувати культуру писемного мовлення.

Хід уроку

I.       ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.      Перевірка домашнього завдання (вправа209, с. 106)

—     Прочитайте твір на тему «Мамині (бабусині) руки».

2.     Робота над прислів'ями

—     Прочитайте, поясніть зміст. Прикметники у називному відмінку множини спишіть разом з іменниками, від яких вони залежать. Придумайте і запишіть з ними речення таким чином, щоб ці словосполучення вживалися у знахідному відмінку однини.

Неправдиві слова височини не досягнуть. Найкращі думки завжди приходять після діла. Добрі діти доброго слова послухають. Загоюються й тяжкі рани, не забувається слово погане.

3.       Словникова робота

Футбол, футболіст

Футбол — спортивна гра, у якій гравці кожної з двох команд, б’ючи м’яч ногами, головою або тулубом, намагаються провести його у ворота супротивника якомога більше разів.

Забив я у ворота гол,

Граю з хлопцями в... (футбол).

—         Складіть словосполучення іменників футбол та футболіст з прикметниками.

4.       Хвилинка каліграфії

Фф фт фу фб фл фу фі

Футбол, футболіст, футболити, футбольний, футболка.

5.       Фізкультхвилинка

III.       ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

—       Сьогодні на уроці ви вдосконалите вміння відмінювати прикметники у множині.

IV.      УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.       Робота за підручником (с. 106-107)

Вправа 210

Мужній — стійкий, хоробрий, відважний, сміливий, рішучий.

Вправа 211-212 (1)

2.        Тренувальні вправи

1)       Запишіть словосполучення у множині. Виділіть закінчення прикметників.

Козацька шабля, білий сарафан, кращий читач, давній слов’янин, чудовий орнамент, родинне гніздо.

2)          Змініть словосполучення «іменник + іменник» на «прикметник + іменник» за зразком.

Зразок:  будинки з каменю — кам’яні будинки.

Стільці з дерева —

Хустини з шовку —

Озера в горах —

Рушники з льону —

Горщики з глини —

Складіть і запишіть речення з одним із утворених словосполучень. Встановіть зв’язок слів у ньому.

3)          Поширте речення прикметниками.

Діти збирають листя.

Хмари пливуть у небі.

Дощі йдуть у місті.

Фізкультхвилинка

4)          Придумайте і запишіть 5-6 прикметників з префіксом най- у множині. Розберіть прикметники за будовою.

5)          Запишіть словосполучення у зазначених відмінках.

Колискові пісні (у Д. в.) —

Літні ночі (в Ор. в.)—

Соснові ліси (у Р. в.) —

6)          Складіть речення з поданих слів.

Мохнаті, у, ковдрах, спокійно, сосни і ялини, пухових, дрімають.

Розберіть прикметники як частини мови.

V.        ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

—        Чого навчилися на уроці?

—        Що сподобалося?

VI.        ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 212 (2), с. 107.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.