УСІ УРОКИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ - 4 КЛАС - 2014 рік

ІІ семестр

ПРИСЛІВНИК

УРОК 112. ОДНОРІДНІ ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ, ВИРАЖЕНІ ПРИСЛІВНИКАМИ

Мета: ознайомити учнів з однорідними членами речення, вираженими прислівниками, виробляти вміння визначати однорідні прислівники, будувати речення з однорідними прислівниками; розвивати зв'язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над прислів'ями

— Прислів’я та приказки прочитайте, поясніть. Спишіть, замість пропусків запишіть прислівники, протилежні за значенням до виділених.

1) Удень душно, а ... комарі кусаються. 2) Поранити легко, загоїти ... . 3.) Хто багато говорить, той ... творить. 4) Бур’ян росте швидко, а добра трава ... . 5) Знай більше, говори ... . 6) М’яко стеле, та ... спати.

2. Каліграфічна хвилинка

Лі ів во ор уч ліворуч

— Поділіть слово для переносу. Доберіть до нього антонім.

— Спишіть речення.

— Яке це речення? Визначте граматичні основи.

Праворуч від дороги тягнувся ліс, а ліворуч протікала річка.

3. Словникова робота

1. Яке із поданих слів записано правильно?

а) Гардероб;

б) дисцепліна;                   

в) напам’ять.

2. У якому слові потрібно на місці пропуску вставити букву?

а) П’ят..сот;

б) шіс..надцять;       

в) шіст..сот.

3. Які слова слід писати разом?

а) В..осєни;

б) до ..побачення;

в) будь.. ласка.

4. У якому слові є подвоєння приголосних?

а) Щоден..о;

б) трол..ейбус;

в) міль..йон.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми навчимося добирати і визначати однорідні прислівники.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Спостереження за мовним матеріалом

Щогодини, щоденно, щотижня

Я допомагаю ближнім.

Вранці я по хліб зганяю,

Вдень в кімнаті підмітаю,

Ввечері я за газетами сходжу

І залюбки із сестрою посиджу.

— Як називаються члени речення, які відповідають на одне запитання і належать до одного слова? Назвіть такі слова у цьому вірші.

2. Первинне закріплення

— Підкресліть однорідні прислівники.

Ми — українці. Мова наша українська. Ми розмовляємо, думаємо, щоденно, щохвилини. Без неї не мислимо свого існування. Вона бринить ніжно, дзвінко, мелодійно. Тому не дивно, що нашу мову називають солов’їною.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Доберіть до дієслова один прислівник, який найбільше підходить за змістом.

Світить (як?) яскраво, барвисто, щедро.

Світить (де?) високо, вгорі.

Ходить (як?) легенько, непомітно, навшпиньки.

Цвіте (як?) рясно, лель-ледь, скрізь.

2. Гра «Розподілу»

— Випишіть прислівники групами за питаннями: як? де? куди? звідки? коли?.

Вперед, добре, гарно, вгорі, вліво, здалеку, згори, знизу, вчора, тут, там, сьогодні.

3. Гра «Доповни ряд»

— Доповніть ряд.

(Як?) Щасливо...

(Коли?) Вранці...

(Де?) Праворуч...

(Куди?) Додому...

— Складіть і запишіть речення з одним прислівником.

4. Гра «Доповни опис»

— Поширте опис необхідними за змістом прислівниками, поданими в дужках.

... дихає вільга земля. Вітерець... колише свіжі, запашні трави,... перебирає листочки на листках дерев,... гойдає стебельця квітів. Пагорби... вкриті червоними тюльпанами. Як жар, горять вони...

(Легко, ніжно, ледь-ледь, вільно, навкруги, скрізь)

5. Самостійна робота

— Спишіть, розкриваючи дужки та вибираючи ті прислівники, які найбільше відповідають науковому тексту.

Кульбаба як лікарська рослина відома (давно, давненько). Вона має довге, зубчасте листя, жовту квітку у формі кошика. У кульбаби (добре, гарно) розвинена коренева система. Тому рости вона може (де завгодно, скрізь). Кульбабу використовують у медицині та косметології.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що виражає прислівник?

— 3 яких частин основи складається?

— Як визначити однорідні члени речення, виражені прислівниками?

VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити