УСІ УРОКИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ - 4 КЛАС - 2014 рік

ІІ семестр

ЧИСЛІВНИК

УРОК 73. ПИТАННЯ ДО КІЛЬКІСНИХ І ПОРЯДКОВИХ ЧИСЛІВНИКІВ

Мета: навчати учнів ставити питання до кількісних і порядкових (без уживання термінів) числівників; формувати правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас; розвивати пізнавальну самостійність, мовлення учнів; виховувати культуру писемного мовлення.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над прислів'ями

— Запишіть прислів’я, поясніть їх значення.

·       От погода: один день блисне, а сім кисне.

·       Дощ у жнива, як п’яте колесо до воза.

·       Одне літо краще, як сто зим.

·       Сім п’ятниць на тиждень.

·       Сім разів відміряй, один раз відріж.

— Які числівники вжито в цих реченнях? Поставте до них питання.

2. Каліграфічна хвилинка

Ші іс тд ес сят шістдесят

— Запишіть число 61 словами. Утворіть від нього числівник, що відповідає на питання який?

3. Словникова робота

Гра «Туристи»

ПОДОРОЖ ТУРИСТІВ

Туристи вирушають у путь... (коли?) (вранці). Вони простують... (куди?) (вперед). Переходять річку... (де?) (посередині). З вершини поглядають... (куди?) (ліворуч). На привалі обідають... (коли?) (щогодини). Повертаються сповнені вражень... (куди?) (назад). Згадують про подорож навіть... (коли?) (взимку).

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви будете вчитися ставити питання до числівників.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за таблицею

— Розкажіть, що ви знаєте про числівник. Наведіть приклади.

Числівник

Означає кількість предметів

Означає порядок предметів при лічбі

Відповідає на питання скільки?

Відповідає на питання який? котрий?

Зв’язаний у реченнях найчастіше з іменниками

Виступає у реченнях найчастіше другорядним членом речення

2. Утворення словосполучень «числівник + іменник»

два, місяць

три, син

десять, учень

одинадцять, лисеня

шістнадцять, машина

двадцять, жінка

шістдесят, сторінка

сім, плита

тридцять, тема

— Складіть із наведених слів словосполучення та запишіть їх.

— Наведіть приклади записаних словосполучень, де є числівник, що відповідає на питання скільки?; числівник, що відповідає на питання котрий?.

3. Фізкультхвилинка

4. Тестування

1. Що означають числівники?

а) Ознаку предмета;

б) порядок при лічбі;

в) кількість або порядок предметів під час лічби.

2. На які питання відповідають числівники?

а) Скільки? котрий? який?

б) який? чий? чиє?

в) який? яка? яке?

3. У якому рядку подано лише числівники?

а) Двоє, троє, четвірка; шестеро, десятеро;

б) одиниця, п’ятдесят, п’ятсот, дев’ять, шістдесят сім;

в) другий, сорок третій, дев’яностий, двісті тридцять сьомий, шостий.

4. У якому рядку всі числівники відповідають на питання скільки?.

а) Двадцять сім, тридцять сім, сорок два, п’ятдесят вісім;

б) перший, два, три, чотири, десять;

в) двійка, шістдесят шостий, шістсот два, двісті два.

5. Записування прикладів словами

37 + 12 =          

300 + 16 =

95 – 43 =          

500 - 60 =

15 + 11 =          

79 - 50 =

6. Словотворча робота

— Запишіть числівники словами. Від числівників, що відповідають на питання скільки?, утворіть числівники, що відповідають на питання який?, котрий?.

7, 11, 43, 35, 21, 6, 3, 115.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Розкажіть за опорною таблицею про числівник.

— З якими числівниками ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити