УСІ УРОКИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ - 4 КЛАС - 2014 рік

ІІ семестр

ПРИСЛІВНИК

УРОК 107. ЯК УТВОРЮЮТЬСЯ РІЗНІ ФОРМИ ПРИСЛІВНИКІВ

Мета: практично ознайомити учнів зі способами утворення різних форм прислівників; розвивати мовлення дітей; поповнювати словниковий запас; виховувати наполегливість у навчанні.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над прислів'ями

— Поясніть за допомогою прислівника зміст прислів’їв та приказок.

Посієш вчасно, то і вродить рясно. (Вчасно)

Раді люди літу, а бджоли цвіту. (Радісно)

Коли цвіте біб, тоді тяжко на хліб, а як мак, то не так. (Важко, легше)

Трапляється і такий год, що на день по сім погод. (По-різному)

2. Каліграфічна хвилинка

По оп ед ер ду попереду

— Доберіть спільнокореневі слова.

— Запишіть речення. Визначте однорідні члени.

Попереду вигойдуються верхівками стрункі сосни та тоненькі берізки.

3. Словникова робота

Гра «Загадки Діда-Буквоїда»

вд нь

вз мк

вл тк

вр нц

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як утворюються різні форми прислівників.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Спостереження за мовним матеріалом

— Порівняйте прислівники. Визначте, як утворилися ці форми прислівників.

Довго — довше — значно довше — найдовше — якнайдовше.

Важливо — важливіше — найбільш важливо — найважливіше — щонайважливіше.

2. Первинне закріплення

— Спишіть речення та підкресліть прислівник. Утворіть і запишіть від нього нові форми.

Вклонімося матері у ноги

За усі турботи і жалі,

І за те, що від її тривоги

З кожним днем світліше на землі.

М. Сингаївський

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Від поданих прислівників утворіть і запишіть нові форми. Швидко, дорого, близько, високо, весело, цікаво.

Виконуйте так:

·       Додайте суфікси -іше або -ше: зручніше...

·       Додайте слова значно, багато, набагато, куди, ще, трохи: набагато зручніше...

·       Додайте префікс най-: найзручніше...

·       Додайте префікси як- або що-: якнайзручніше, щонайзручніше...

2. Поетична хвилинка

— Спишіть вірш, підкресліть прислівники.

Тихо над річкою в ніченьку теплую

спить зачарований ліс.

Ніжно шепоче він казку таємную,

сумно зітха верболіз.

Нічка розсипала зорі злотистії:

он вони в річці на дні.

Плачуть берези по той бік, сріблистії,

стогне хтось тяжко вві сні.

3. Самостійна робота

— Від поданих прислівників утворіть іменники, прикметники, дієслова.

Весело, добре, красиво, синьо.

4. Гра «Хто більше?»

(Як?) Щасливо, гарно, ...

(Коли?) Вранці, восени, ...

(Де?) Праворуч, близько, ...

(Звідки?) Здалеку, згори, ...

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що таке прислівник?

— На які питання відповідають прислівники?

— Чи мають прислівники закінчення?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити